loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

تحصیل در اتریش و مهاجرت به اتریش جز پرطرفدارترین برنامه‌های اعزام در مهاجرت به اروپا می‌باشد. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اتریش تقریباً رایگان است و اتریش کشوری واقع در قلب اروپا در میان

مونا رحیمی بازدید : 62 سه شنبه 11 دی 1397 زمان : 16:19 نظرات (0)

تحصیل در اتریش و مهاجرت به اتریش جز پرطرفدارترین برنامه‌های اعزام در مهاجرت به اروپا می‌باشد. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اتریش تقریباً رایگان است و اتریش کشوری واقع در قلب اروپا در میان رشته‌کوه‌های بی‌نظیر آلپ و مهد هنر و موسیقی جهان بوده که داری فرهنگ غنی اروپایی و شرایط مناسب برای ادامه تحصیل می‌باشد. کشور اتریش با دارا بودن دانشگاه‌های ممتاز اروپا و جهان با رتبه زیر ۱۰۰، دارا بودن رتبه پنجم بهترین شهر دانشجویی دنیا در سال ۲۰۱۲، رفاه و کیفیت زندگی بالا، برخورداری از کیفیت آموزشی بسیار بالا و عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی در مرحله اخذ پذیرش، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل می‌باشد و سالانه هزاران متقاضی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در اتریش وارد این کشور می‌شوند. اخذ اقامت اتریش و دریافت پاسپورت اتریشی از ارزش بالایی برخوردار است

 

دوره کالج یا پیش‌دانشگاهی در اتریش

 کالج در اتریش معمولاً دو ترم است و این کالج‌ها به زبان آلمانی هستند و با توجه به معدل و نمرات دوره دبیرستان و نوع رشته انتخابی دانشگاه، می‌بایست برخی از سرفصل‌های دروس دبیرستان را به‌عنوان پیش‌نیاز بگذرانید. پیش‌نیاز شرط ورود به کالج‌ها گذراندن دوره زبان آلمانی می‌باشد که دانشجو پس از ورود به اتریش می‌تواند در مؤسسات آموزش زبان آلمانی که از طرف خود دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، ثبت‌نام نماید. دوره کالج دارای دو آزمون می‌باشد، یکی آزمون ورودی پیش از ورود به کالج و دیگری آزمون پایانی پس از گذراندن دوره کالج. دانشجو پس از گذراندن دوره زبان آلمانی و قبولی در امتحان پایان دوره کالج به‌عنوان دانشجوی رسمی دانشگاه محسوب می‌شود.

 

 نکته ۱: سطح زبان آلمانی موردقبول دانشگاه‌های اتریش در بسیاری از رشته‌های تحصیلی B2 و در برخی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی مانند پزشکی و دندانپزشکی C1 می‌باشد.

 

نکته ۲: اگر شخصی در ایران دارای مدرک لیسانس بوده اما قبولی کنکور سرا سری برای کارشناسی ارشد را نداشته باشد می‌توانیم برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد پیوسته اقدام کنیم به این صورت که ابتدا پذیرش رشته موردنظر در مقطع کارشناسی را اخذ و پس از گذراندن تعدادی واحد درسی مطابق دوره لیسانس اتریش می‌توان برای کارشناسی ارشد اقدام نماییم.

 

 

مقطع لیسانس در اتریش

 

برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس می‌بایست دانشجوی رشته موردنظر در ایران باشید و یا قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه دولتی) در رشته موردنظر در ایران را داشته باشید. اگر شما دیپلمه ایران باشید یعنی ۱۲ سال تحصیل کامل داشته باشید می‌بایست پس از اخذ پذیرش در مقطع لیسانس ابتدا برای ورود به کالج یا پیش‌دانشگاهی اقدام نمایید و دوره‌های زبان آلمانی را بگذرانید.

 

 

 

شرایط پذیرش پرونده برای اخذ پذیرش:

 

 دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی برای ورود به دوره‌های کالج.

 دارا بودن قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه‌های دولتی) ایران و یا گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو دریکی از دانشگاه‌های ایران.

 کپی صفحه اول پاسپورت.

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک دیپلم و ریزنمرات آن

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات آن

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌دیپلم و ریزنمرات آن.

 ترجمه رسمی نامه سازمان سنجش مبنی بر قبولی در کنکور سرا سری ایران

 ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو.

 دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی.

 

 

مقطع فوق‌لیسانس و دکترا در اتریش

 

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور اتریش می‌بایست دانشجوی رشته موردنظر در ایران باشید و یا قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه دولتی) در رشته موردنظر در ایران را داشته باشید. زبان تدریس برای مقطع کارشناسی ارشد در برخی رشته‌ها آلمانی و بسیاری از رشته‌ها هم به انگلیسی می‌باشد.

 

در مقطع دکترا با توجه به علاقه، دانشجو می‌تواند به زبان انگلیسی و یا آلمانی تحصیل نماید اما در اکثر رشته‌ها تدریس به زبان انگلیسی می‌باشد.

 

 

 

شرایط پذیرش پرونده برای اخذ پذیرش:

 

 دارا بودن مدرک لیسانس برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و مدرک فوق‌لیسانس برای پذیرش در مقطع دکترا.

 دارا بودن قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه‌های دولتی) ایران و یا گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو دریکی از دانشگاه‌های ایران در مقطع تحصیلی موردنظر.

 کپی صفحه اول پاسپورت

 دارا بودن رزومه و نامه انگیزه.

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی یا مدرک لیسانس و ریزنمرات آن.

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌لیسانس و ریزنمرات آن.

 مدرک زبان آلمانی در صورت موجود بودن.

 ترجمه رسمی نامه سازمان سنجش مبنی بر قبولی در کنکور سرا سری ایران.

 ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو.

 دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی.

 دارا بودن مدرک زبان انگلیسی برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی

 

شرایط درخواست پذیرش تحصیلی از کشور اتریش

 

در ابتدا باید توجه داشته باشید که مهلت تقاضانامه تحصیلی برای ترم زمستانی تا ۵ سپتامبر و برای ترم تابستانی تا ۵ فوریه می‌باشد و تمامی مدارک موردنیاز باید تا این تاریخ به دانشگاه رسیده باشد. با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده‌های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد توصیه می‌شود که داوطلبان هرچه زودتر مدارک خود را به ما ارائه نمایند. برخی دانشگاه‌ها مانند (دانشگاه‌های پزشکی، دانشگاه و دانشکده‌های هنر، دانشگاه‌های آموزش عالی فنی) دارای آزمون ورودی می‌باشند که در برخی از آن‌ها مهلت تقاضای شرکت در آزمون تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می‌باشد و بنابراین بسیار مهم است که شما در زمان مناسب نسبت به آماده‌سازی و ارائه مدارک به ما اقدام کنید.

مهم‌ترین شرط درگرفتن پذیرش از دانشگاه‌های اتریش قبولی در همان رشته دریکی از دانشگاه‌های سرا سری (دولتی) ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل و قبولی کنکور سرا سری ایران می‌باشد.

 

 

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه‌های اتریش

 

1. کپی صفحه اول پاسپورت

2. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک دیپلم و ریزنمرات آن.

3. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات آن.

4. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌دیپلم و ریزنمرات آن.

5. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک لیسانس و ریزنمرات آن.

6. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌لیسانس و ریزنمرات آن.

7. مدرک زبان آلمانی و انگلیسی در صورت موجود بودن.

8. ترجمه رسمی نامه سازمان سنجش مبنی بر قبولی در کنکور سرا سری ایران.

9. ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو.

10. رزومه (CV) برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری.

11. نامه انگیزه دانشجو برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری.

12. دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی.

این مدارک با توجه به شرایط دانشجو، مقطع تحصیلی و دانشگاه موردتقاضا متفاوت می‌باشد.

کلیه مدارک تحصیلی می‌بایست پس از تائید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران به تائید سفارت اتریش در ایران برسد و این مدارک پس از تائید وکیل معتمد سفارت اتریش قابل تائید سفارت می‌باشد.

 

نکته: برای اپلای در برخی از دانشگاه‌های اتریش فقط نیاز به نسخه اسکن شده مدارک بوده ولی برخی از دانشگاه‌ها نیاز به دریافت ترجمه مدارک به‌صورت کاغذی دارند.

نکته: ترجمه رسمی به زبان انگلیسی مدارک تحصیلی دیپلم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، لیسانس و فوق‌لیسانس نیز برای دانشگاه‌ها موردقبول می‌باشند ولی سفارت اتریش گاهی از تائید مدارک غیر آلمانی خودداری می‌کند. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم مدارک را به زبان آلمانی ترجمه کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 1,168
  • بازدید کلی : 5,654