loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

این جمله برای مهاجران تازه‌وارد به کانادا بسیار شنیدنی و لذت‌بخش است؛ مخصوصاً اگر شغل موردنظرشان را پیداکرده باشند. همان‌طور که کانادا برای تازه‌واردان یک فرهنگ جدید است، هر شرکتی

مونا رحیمی بازدید : 51 سه شنبه 11 دی 1397 زمان : 15:33 نظرات (0)

این جمله برای مهاجران تازه‌وارد به کانادا بسیار شنیدنی و لذت‌بخش است؛ مخصوصاً اگر شغل موردنظرشان را پیداکرده باشند. همان‌طور که کانادا برای تازه‌واردان یک فرهنگ جدید است، هر شرکتی هم برای خودش فرهنگ خاصی دارد. این وظیفه‌ شماست که این فرهنگ جدید را بشناسید و درنتیجه خود را با آن هماهنگ کرده و به موفقیت دست‌یابید. این موضوع فقط مربوط به مهاجران نیست، بلکه مردمان کانادا و یا افرادی که سال‌هاست در کانادا زندگی می‌کنند نیز باید در زمان تغییر شغل و ورود به یک سازمان جدید، فرهنگ کاری منطبق با آنجا را در پیش بگیرند؛ اما مهاجران باید گام‌های دیگری هم برای یادگیری نحوه کار در کانادا و نحوه کار در شرکت جدید خود بردارند.

 

اگر به‌تازگی وارد کانادا شده‌اید، در این مقاله چند نکته برای مهاجران درباره نحوه موفقیت در کار ارائه‌شده است.


1. باید‌ها و نباید‌های کاری را بیاموزید

 Baljit Chadha در سن 21 سالگی به کانادا مهاجرت کرد و در حال حاضر رئیس یک شرکت بازرگانی و بازاریابی بین‌المللی در کاناداست. او توصیه‌هایی تحت عنوان راهنمای مهاجران برای موفقیت در محیط کار ارائه می‌دهد.

 او دراین‌باره می‌گوید: «شرایط و محیط کار در کانادا با شرایطی که شما قبلاً در آن کارکرده‌اید، متفاوت است بنابراین مهاجران باید خود را با آن منطبق کنند. به‌عنوان‌مثال، در آسیا، وقتی رئیس شما در یک جلسه صحبت می‌کند، حرف‌های دیگران در حاشیه قرار می‌گیرد و همه در راستای نظر او صحبت می‌کنند. ولی در کانادا همه به یک اندازه حق صحبت و اظهارنظر دارند.»


2. فرهنگ شرکت خود را بشناسید

 زمانی که برای مصاحبه کاری وارد یک شرکت ‌می‌شوید، متوجه خواهید شد که دیگر کارمندان چگونه لباس پوشیده‌اند و چطور رفتار می‌کنند.

 اینکه آن‌ها لباس‌های رسمی و تجاری پوشیده باشند و یا پوششی مانند افراد عادی داشته باشند، می‌تواند بیانگر بخشی از فرهنگ حاکم بر آن شرکت باشد. جو آنجا می‌تواند سازمان‌یافته و رسمی باشد و یا محیطی آرام و دوستانه داشته باشد. همچنین ممکن است کارکنان با آرامش کار خود را انجام دهند و یا اینکه دائماً در حال جنب‌وجوش و استرس باشند. همه این‌ها نشانه فرهنگ‌سازمانی حاکم بر آن شرکت یا مجموعه است.

 هر شرکتی دارای قواعد، فرآیندها و روش‌های مختص به خود است و این وظیفه شماست که با دقیق نگاه کردن و پرسیدن، به این قوانین پی ببرید.

 

3. نیازها و اهداف مدیر خود را درک کنید

 Shelley Brown، مدیرعامل شرکت Bromelin People Practices می‌گوید: «یاد بگیرید که مدیر شما چه انتظاراتی از شما دارد.» نه‌تنها باید یک توصیف شغلی برای کار خود داشته باشید، بلکه باید از اهداف و انتظارات مدیرتان نیز آگاهی داشته باشید تا بدانید که او به دنبال کسب چه چیزهایی است. Brown می‌گوید مهم است که از مدیرتان در مورد مسئولیت‌های خود سؤال کنید و اینکه هرچند وقت یک‌بار باید به او گزارش کار بدهید. همچنین از او سؤال کنید که ترجیح می‌دهد با چه روشی با او در تماس باشید، با تلفن، ایمیل و یا حضور فیزیکی در اتاق کارش.


4. درباره سبک‌های ارتباطی کاری در کانادا اطلاعات کسب کنید

 در برخی فرهنگ‌های مرتبط با اروپای شرقی، ارتباطات بسیار مستقیم است. افراد ممکن است ایمیل‌هایی با مضمون «اسناد را تا ساعت 10 صبح برای من بفرستید» برای دیگران بفرستند. چنین رفتارهایی بدون اینکه عاملان آن‌ها متوجه باشند، در کانادا بی‌ادبانه و توهین‌آمیز تلقی می‌شوند. در دیگر فرهنگ‌ها مانند آسیای جنوبی، مردم برای حفظ ظاهر ممکن است عیناً منظور خود را بیان نکنند، ولی کانادایی‌ها معمولاً متوجه نمی‌شوند که آن‌ها دقیقاً چه منظوری از حرف‌هایشان دارند.

 کانادایی‌ها تمایل دارند از واژه‌ها و عباراتی ساده استفاده کنند که کار کردن با یکدیگر را راحت‌تر کند، مثلاً به‌جای گفتن «این کار غیرقابل‌قبول است.» ترجیح می‌دهند بگویند «چطور می‌توانیم این مسئله را حل کنیم؟» یا «دفعه بعد چه‌کار بهتری می‌توانیم انجام دهیم؟»

 پس بسیار مهم است که یاد بگیریم کانادایی‌ها چگونه باهم ارتباط برقرار می‌کنند تا از بروز سوء تفاهمات جلوگیری کنیم.


5. رفتار حرفه‌ای در کانادا را بیاموزید

 باید توجه داشته باشید که افراد بالای سر شما و دیگر همکارانتان چگونه لباس پوشیده و چه رفتارهایی در محیط کار از خود بروز می‌دهند تا شما هم از آن‌ها پیروی نمایید. مردم کانادا بسیار برای زمان اهمیت قائل هستند و به همین دلیل قبل از قرارهای کاری همیشه چند دقیقه زودتر در محل حاضر شوید و کسی را منتظر خود نگذارید. همیشه آنچه را که می‌گویید، به انجام برسانید زیرا اثر هیچ‌چیز بدتر از این نیست که شما قولی بدهید ولی به قولتان عمل‌نکرده و آن کار را انجام ندهید.


6. با زنان و مردان رفتاری برابر داشته باشید

 Sandra Bizier، مدیر حسابداری بانک تجاری TD می‌گوید: «با زنان و مردان به‌طور مساوی و با احترام و حسن نیت رفتار کنید. این اشتباه بزرگی است که برخی از مردم فقط به مدیران و مسئولین احترام می‌گذارند و دستیاران اداری و کارمندان عادی را نادیده می‌گیرند.» رعایت این نکته، به‌ویژه چنانچه شما از محیطی که در آن بر اساس رتبه و موقعیت افراد با آن‌ها رفتار می‌شده است به کانادا آمده باشید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ زیرا مردم کانادا متوجه می‌شوند که شما فقط به افراد مهم و تأثیرگذار در شغل خود احترام می‌گذارید.

 

همچنین ممکن است در اینجا یک مدیر زن داشته باشید و این قضیه برای شما جدید باشد. پس همان احترامی که برای یک مدیر مرد قائل هستید، برای مدیر زن نیز در نظر بگیرید


7. ابتکار عمل نشان دهید

 عدم داشتن ابتکار عمل یکی از سوء تفاهماتی است که اغلب مدیران کانادایی درباره مهاجران از فرهنگ‌های شرق آسیا، جنوب آسیا و آفریقا دارند؛ زیرا در این کشورها اغلب محیط کاربر اساس سلسله‌مراتب چیده می‌شود. در این فرهنگ‌ها، مدیران به بقیه می‌گویند که چه‌کاری انجام دهند و چگونه آن را به انجام برسانند. ولی در اکثر شرکت‌های کانادایی، مدیران انتظار دارند که شما خود ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشید و راه‌حلی برای مشکلات پیدا کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 235
  • بازدید سال : 1,166
  • بازدید کلی : 5,652