loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

به طور کلی راه های قانونی گوناگونی برای اقامت اروپا وجود دارد که در این مقاله تلاش می کنیم به طور مختصر به شما توضیح دهیم. راه های اقامت اروپا، اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، اقامت اروپا از طریق سرمایه

مونا رحیمی بازدید : 97 سه شنبه 23 بهمن 1397 زمان : 16:11 نظرات (0)

به طور کلی راه های قانونی گوناگونی برای اقامت اروپا وجود دارد که در این مقاله تلاش می کنیم به طور مختصر به شما توضیح دهیم. راه های اقامت اروپا، اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، اقامت اروپا از طریق خرید ملک، اقامت اروپا از روش تمکن مالی، اقامت اروپا از روش تحصیل، اقامت اروپا از طریق کار، اقامت اروپا از طریق ازدواج، اقامت اروپا از طریق تولد فرزند و اقامت اروپا از طریق پناهندگی می باشند که در ادامه در خصوص هر یک از راه های اقامت اروپا را توضیح خواهیم داد.

 

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در بعضی از کشورهای اروپایی نیاز به طرح کسب و کار قوی دارد و در صورتی که کسب و کار مورد تایید کشور مورد نظر واقع شود، اقامت اروپا به صورت موقت صادر می شود. ولی در بعضی از کشورهای اروپایی اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، ساده تر بوده و نیاز به طرح کسب و کار نمی باشد. اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، برای حداکثر 4 خانواده به عنوان سهامدار شرکت امکان پذیر است. اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، از پرطرفدارترین راه های مهاجرتی می باشد، به دلیل اینکه متقاضی می تواند به همراه خانواده به کشور مورد نظر سفر کند.

نکته مهم این است که فرزندان بالای 18 سال تحت تکفل سرپرست خانواده محسوب نمی شوند و هر کدام باید جداگانه برای اقامت اروپا اقدام نمایند.

 

مزایای اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری حداقل 300000 یورویی (مجارستان)، مقرون به صرفه ترین روش اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری است. هزینه های دولتی این برنامه 60000 یورو می باشد. در بیشتر کشورهای اروپایی با سرمایه گذاری و 5 سال زندگی، متقاضیان اقامت اروپا می توانند جهت اقامت دائم اقدام نمایند. همچنین متقاضیان اقامت اروپا می توانند، اوراق قرضه دولتی در کشور مورد نظر را به ارزش تعیین شده خریداری کنند و برای خود و خانواده اقامت دائم اروپا را اخذ نمایند. این روش نیز پرطرفدار است، زیرا یک سرمایه گذاری امن و بدون ریسک محسوب می شود.

 

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

خرید ملک در اروپا امکان، اقامت اروپا را برای متقاضیان فراهم می ساخت، اما با توجه به بروز برخی مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی، این روند تقریبا متوقف شد. اما با این وجود کشورهایی هستند که هم چنان از طریق خرید ملک امکان اخذ اقامت اروپا برای متقاضی و اعضای خانواده اش را فراهم می کنند که از جمله این کشورها می توان به اسپانیا، پرتغال، یونان، قبرس و ... اشاره نمود. حداقل هزینه خرید ملک در این کشورها 250.000 یورو (یونان) می باشد و حداکثر هزینه 500.000 یورو (اسپانیا) می باشد.

 

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی به اشخاصی تعلق می گیرد که از پشتیبانه مالی بالایی در کشور خود برخوردار باشند. شما برای اقامت اروپا از طریق تمکن مالی باید مبلغی (بستگی به کشور مورد نظر) در یک حسابی داشته باشید و علاوه بر آن باید درآمد ثابت ماهانه داشته باشید. به طور مثال متقاضی که بتواند ثابت کند، ماهانه حدود 3000 الی 4000 یورو درآمد دارد و می تواند از خود و خانواده اش حمایت مالی کند، واجد شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی می باشد.

این درآمد از چهار روش می تواند ثابت شود:

سود سپرده بانکی

حقوق بازنشستگی

سهام شرکت بورسی

اجاره نامه ملک

 

 

اقامت اروپا از طریق تحصیل

افراد بسیار زیادی هستند که خواهان تحصیل در برترین دانشگاه های جهان می باشند. کشورهای اروپایی برترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده اند، علاوه بر آن رایگان بودن تحصیل در بیشتر کشورهای اروپایی، هر فردی را از سراسر دنیا جذب خود می نمایند. دانشجویانی که در اروپا تحصیل می کنند، بستگی به مقطع تحصیلی در هفته از 10 ساعت تا 30 ساعت اجازه کار پاره وقت دارند. پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک، در صورتی که مشغول به کار شوند، امکان اخذ اقامت اروپا را دارند.

 

اقامت اروپا از طریق کار

کشورهای اروپایی همواره خواستار نیروی متخصص می باشند و از سال 2007 برنامه ای با استفاده از پرچم اتحادیه اروپا راه اندازی شد که به نام Bluecard یا کارت آبی معروف است. طی این برنامه نیروهای کاری و متخصصان غیر اروپایی از این روش می توانند به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به غیر از انگلستان، دانمارک و ایرلند مهاجرت کاری داشته باشند. اولین کشور از اتحادیه اروپا که تا کنون از برنامه کارت آبی استقبال بیشتری نموده است، کشور آلمان می باشد. آلمان بزرگترین قدرت صنعتی اروپا به شمار می رود و شرایط و پیش نیازهای احراز کارت آبی را بطور رسمی اعلام و از ماه جولای سال 2012 میلادی به آن ضمانت اجرایی نیز داده است.

 

مدارک مورد نیاز اقامت اروپا از طریق کار:

پر کردن فرم تقاضای کار

 شناسنامه و پاسپورت (ترجمه به زبان مورد نظر کشور)

عکس سابقه کاری (ترجمه به زبان مورد نظر کشور)

 گواهی عدم سوپیشینه

 

 

اقامت اروپا از طریق ازدواج

براساس نظام حقوق بین الملل در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج، شخص متقاضی می تواند برای اقامت و تابعیت اقدام نماید. اگر شخصی با یک شخص اروپایی ازدواج کند، می تواند جهت اقامت اروپا و تابعیت اقدام کند. در برخی از کشورهای اروپایی حداقل سن برای ازدواج 18 سال و در برخی دیگر از کشورهای اروپایی 24 سال می باشد. به طور معمول برای ازدواج در اروپا باید 2 تا 3 هفته قبل از ازدواج در کشور مورد نظر حضور داشته باشید و طرفین ازدواج باید حداقل یک بار همدیگر را ملاقات کرده باشند.

مدارک لازم برای ازدواج در اروپا

پاسپورت

 مجوز اقامت (اگر در خارج از کشور زندگی می کنید)

در صورت لزوم ویزای شینگن

گواهی وضعیت تاهل (ترجمه به زبان کشور مورد نظر)

گواهی طلاق (در صورت وجود)

 گواهی فوت همسر

 

اقامت اروپا از طریق تولد فرزند

میزان تمایل افرادی که می خواهند فرزند خود را در کشورهای دیگر به دنیا بیاورند خیلی بالا رفته است و مزایای تولد فرزند در کشورهای دیگر را به خوبی فهمیده اند. افراد به منظور اخذ شهروندی و گرفتن تابعیت و اقامت فرزند خود برنامه های زیادی دارند و با این کار مزایای زیادی را به فرزند خود هدیه می کنند. با گرفتن اقامت اروپا از طریق تولد فرزند، پدر و مادر فرزند نیز از امتیاز های زیادی می توانند بهره مند شوند. دریافت اقامت و تابعیت والدین در محل تولد فرزندشان از جمله این مزایا می باشد.

 

اقامت اروپا

مهاجرت و اخذاقامت کشورهای اروپایی

معرفی کشورها

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

موسسه تخصصی مهاجرتی


 

 


برچسب ها اقامت , تابعیت , ویزا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 1,158
  • بازدید کلی : 5,644