loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

در پیش رو به‌سرعت با لیستی از بهترین و ارزان‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی در سال 2018 آشنا می‌شویم. این مقاصد با نظر کارشناس مجله آمریکایی معتبر فوربز انتخاب‌شده‌اند و در

مونا رحیمی بازدید : 77 پنجشنبه 09 خرداد 1398 زمان : 10:40 نظرات (0)

در پیش رو به‌سرعت با لیستی از بهترین و ارزان‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی در سال 2018 آشنا می‌شویم. این مقاصد با نظر کارشناس مجله آمریکایی معتبر فوربز انتخاب‌شده‌اند و در آن دو نکته اساسی موردتوجه قرار داشته است؛ یعنی در کنار کم‌هزینه‌ترین کشورها برای زندگی، سعی شده تا هم‌زمان بهترین کشورها برای کار مدنظر قرار گیرند.

به‌این‌ترتیب شما با لیستی طرف هستید که در آن اسمی از کانادا یا استرالیا نمی‌بینید، چراکه هزینه‌های زندگی بالایی دارند اما از طرفی نام کشورهای اروپایی را خواهید دید که امکان زندگی را با کم‌ترین هزینه در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین در هر بخش به هزینه‌های ماهانه زندگی اشاره‌شده است که به تصور دقیق‌تر شما کمک می‌کنند.

لیسبون، پرتغال

در رأس لیست ارزان‌ترین مقاصد برای زندگی، به شهر لیسبون پرتغال می‌رسیم. شهری زویایی و ساحلی که با سقف خانه‌های شیب‌دار و نارنجی و قرمزش شناخته می‌شود. هنگامی‌که لیسبون و یا یکی از شهرهای پرتغال را برای زندگی انتخاب می‌کنید، متوجه خواهید شد که چقدر هزینه‌های زندگی نسبت به دیگر کشورهای غرب اروپا، پایین هستند. جالب آن‌که می‌توانید با همسرتان در پرتغال تنها با هزینه‌ای در حدود 1300 دلار در ماه زندگی کنید و با این بودجه پول اجاره خانه، غذا و دیگر موارد را بپردازید. اگر هم بخواهید جایی برای خودتان داشته باشید، می‌توانید در ارزان‌ترین محله‌های شهر، با 90000 دلار معادل 1,152,000,000 تومان یک آپارتمان 50 مترمربعی بخرید.

همچنین از دیگر مواردی که بر جذابیت لیسبون می‌افزاید می‌توان به بافت تاریخی، ساختمان‌های رنگی و شاد، باغ‌های سلطنتی، بوستان‌هایی با آب‌نماهای زیبا، جاده‌های سنگفرش شده و منظره‌ای از دریا اشاره کرد.

کالی، کلمبیا

کالی یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کلمبیاست که در جنوب غربی بوگوتا، پایتخت این کشور قرارگرفته است. یکی از عمده دلایلی که اخیراً این شهر را موردتوجه قرار داده، هزینه‌های پایین اجاره ملک است. البته این تنها مزیت شهر کالی نیست و باید بدانید قرارگیری این شهر در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا باعث شده تا آب‌وهوای دلپذیری داشته باشد. گرچه ظهرهای کالی می‌تواند داغ و سوزان باشد، اما هوای صبح‌ها و بعدازظهرها بی‌اندازه دوست‌داشتنی است و نسیم خنک هرکسی را سر ذوق می‌آورد.

از دیگر ویژگی‌هایی که باعث می‌شود کالی را برای زندگی انتخاب کنید، فضای شهری زیبای آن است. درختان بلندقامت نخل را در امتداد بلوارها خواهید دید و خیابان‌هایی مزین به درختان سرسبز را در اغلب نقاط شهر می‌بینید. از سویی دیگر مردم کالی با تازه‌واردها رفتاری دوستانه دارند و بسیار مؤدب‌اند. به‌طور مثال وقتی‌که در پیاده‌روها از کنار شما عبور می‌کنند، به شما صبح‌به‌خیر می‌گویند و برای هر مکالمه‌ای آماده‌اند.

در رابطه با هزینه‌های کالی باید بدانید که یک زوج می‌توانند ماهانه با هزینه‌ای برابر با 987 دلار معادل 12,633,600 تومان

زندگی خود را بگذرانند و البته اجاره خانه خود را هم بپردازند. جالب آن‌که شما تنها با 45100 دلار معادل 577,280,000 تومان می‌توانید صاحب یک آپارتمان 3 خواب و شیک در نقطه خوبی از شهر شوید.

سانتو دومینگو، جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن یکی از سریع‌ترین کشورهای آمریکای لاتین در رشد اقتصادی است و بنابراین بدیهی است که پایتخت این کشور یعنی سانتو دومینگو مقصد خوبی برای زندگی باشد. این شهر که در قرن پانزدهم میلادی بناشده، یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی است که شکل و شمایلی اروپایی دارد. هنگامی‌که در این شهر گشت‌وگذار می‌کنید، ساختمان‌هایی با معماری کلاسیک اسپانیایی را خواهید دید. خیابان‌های پر رفت‌وآمد، بندر شلوغ، هتل‌های لوکس و جدید و رستوران‌هایی مشرف‌به دریا، ازجمله چیزهایی هستند که توجه گردشگران را به این شهر جلب کرده‌اند. ورود گردشگران به سانتو دومینگو، همراه با بهسازی زیرساخت‌های شهر و افزایش دیدنی‌های جذاب مانند رستوران‌ها، سالن‌های سینما و مراکز خرید مجلل بوده است.

ازجمله هزینه‌هایی که ماهانه (اجاره و خوراک) در انتظار یک زوج قرار دارد می‌توان به هزینه‌ای در حدود 1450 دلار معادل 18,560,000 تومان

اشاره کرد که مناسب به نظر می‌رسد. همچنین خوب است بدانید جمهوری دومینیکن یکی از سریع‌ترین دستگاه‌های پذیرش و اقامت در دنیا را دارد و به‌راحتی اغلب مهاجران را می‌پذیرد.

سن پدرو، بلیز

کشور بلیز در شرق آمریکای مرکزی و در کناره دریای کارائیب قرار دارد؛ بنابراین با منطقه‌ای با جغرافیای سرسبز و اقلیمی گرمسیری مواجهید. در این کشور زمستان و پاییزی وجود ندارد و در تمام سال می‌توانید از طبیعت سرسبز لذت ببرید. ضمن آن‌که شهر موردنظر در این کشور یعنی شهر سن پدرو در جزیره امبرگیس کی نیز فضایی ساحلی دارد و این یعنی فرصت بی‌انتهایی از تفریحات آبی پیش روی شماست.

علاوه بر این، باید بدانید که هزینه‌های زندگی در این منطقه نسبت به شهرهای ساحلی و معروف منطقه کارائیب بسیار مناسب است. این در حالی است که در سواحل سن پدرو تعداد بی‌شماری هتل‌های 5 ستاره، رستوران‌های باکلاس، گالری‌های هنری و انواع سوپرمارکت‌ها را خواهید دید.

البته توجه داشته باشید که هزینه‌های خرید ملک در این شهر ارزان نیست اما در مقایسه با دیگر مناطق لوکس و گران این خطه، مناسب ارزیابی می‌شود. هزینه اجاره یک ملک ساحلی در سن پدرو ماهیانه در حدود 1000 دلار است و درمجموع هزینه‌های زندگی به‌صورت ماهیانه برابر با 1965 دلار معادل 25,152,000 تومان خواهد بود.

سن شینیان، فرانسه

سن شینیان یکی از کمون‎های (تقسیمات کشوری) فرانسه است که می‌توان آن را ازلحاظ معنایی برابر با بخش دانست. سن شینیان در جنوب کشور فرانسه قرار دارد و یکی از گران‌ترین گزینه‌های حاضر در لیست است؛ اما درعین‌حال نیز یکی از زیباترین مناطق برای زندگی محسوب می‌شود. ازجمله ویژگی‌های خوب سن شینیان، فاصله کم با مرز اسپانیا و البته دسترسی راحت به پاریس است. همچنین باید بدانید با آن‌که فرانسه از کشورهای گران اروپایی محسوب می‌شود، اما کمون سن شینیان و شهرهایش از ارزان‌ترین نقاط این کشور هستند. درمجموع هزینه زندگی ماهانه یک زوج در این منطقه برابر با 1628 دلار معادل 20,838,400 تومان

خواهد بود. قسمت خوب ماجرای زندگی در سن شینیان آن است که بدون ماشین شخصی نیز زندگی راحتی خواهید داشت، چراکه وسایل حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی در منطقه وجود دارد.

لیوبلیانا، اسلوونی 

اسلوونی به سبب طبیعت خارق‌العاده‌اش نزد تمام گردشگران شهرت دارد و به همین دلیل شاید تصور زندگی ارزان به چنین کشوری بعید به نظر برسد؛ اما باید بدانید لیوبلیانا، پایتخت مدرن و زیبای اسلوونی یکی از این گزینه‌هاست. این شهر که تمام ویژگی‌ها و امکانات یک شهر مدرن و قرن بیست یکمی را به نمایش گذاشته است، دسترسی خوبی نیز به ساحل، درختستان‌های زیتون و اقامتگاه‌های اسکی دارد.

اگر از تمام این ویژگی‌ها لذت می‌برید، باید بدانید ماهانه 1060 دلار معادل 13,568,000 تومان

هزینه‌های اجاره و خوراک یک زوج را در شهر لیوبلیانا تأمین می‌کند.

پلایا دل کارمن، مکزیک 

پلایا دل کارمن یا به‌صورت اختصاری پلایا، شهری کوچک و زیبا در کناره دریای کارائیب است که عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری مکزیک را به خودش اختصاص داده است؛ یعنی بسیاری به پلایا می‌روند تا از ترکیب سواحل زیبا، درختان نخل جذاب و صخره‌های مرجانی‌اش لذت ببرند. نکته جالبی که درباره پلایا وجود دارد آن است که محبوبیتش تنها برای گشت‌وگذار کوتاه‌مدت خلاصه نشده و باوجود جمعیت 187 هزارنفری‌اش، 10 هزار مهاجر خارجی را در خودش جای‌داده است؛ یعنی 7% از جمعیت این شهر کوچک را مهاجران تشکیل داده‌اند.

از ویژگی‌های جذاب پلایا دل کارمن که باعث جلب‌توجه مهاجران شده است، اقتصاد پایدار منطقه‌ای و وجود موقعیت‌های شغلی مختلف است. مهاجران ساکن در پلایا، اغلب زندگی خود را با  تدریس انگلیسی، گرداندن کافه و کار در املاک می‌گذرانند. همچنین بد نیست بدانید خانواده‌های بسیاری برای پرورش و بزرگ کردن فرزندانشان، پلایا دل کارمن را انتخاب می‌کنند؛ چراکه تعدادی از بهترین مدرسه‌های بین‌المللی را در این شهر می‌توان پیدا کرد. تمام این موارد باعث شده تا در این شهر کوچک از هر رده سنی یعنی کودک تا سالمند را پیدا کنید و این ویژگی مثبتی برای پلایا محسوب می‌شود.

با تمام ویژگی‌هایی که ذکر شد، یک زوج با کمتر از 2000 دلار معادل 25,600,000 تومان

نه‌تنها می‌توانند به‌راحتی هزینه‌های ماهیانه خوراک و اجاره را بپردازند که هزینه‌های رفت‌وآمد و خرید را نیز پرداخت خواهند کرد.

سانور، بالی، اندونزی

تقریباً همه ما با زیبایی‌های خاص جزیره بالی آشنایی داریم، جزیره‌ای با امکانات لوکس که یکی از خاص‌ترین مقاصد برای گذران تعطیلاتی رمانتیک محسوب می‌شود. منطقه‌ای سرسبز و دلربا که آب‌وهوای گرمسیری و طبیعتی بکر دارد. البته که جذابیت‌های بالی تنها در مواهب طبیعی‌اش خلاصه نمی‌شود و گردشگران دست بازی برای گردش و تفریح در گزینه‌های بسیار متنوع این جزیره دارند.

رستوران‌های لوکس تا غذاهای خیابانی، رویدادهای بومی، گالری‌های هنری، تفریحات آبی و ... از آن جمله هستند؛ اما در این جزیره بزرگ، شهر کوچک و ساحلی سا نور، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. چراکه دیگر در این شهر خبری از حجم بالای گردشگران نیست و بنابراین محلی ساکت و آرام است. همچنین همین ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید در سا نور، با هزینه کمتر، زندگی لوکسی را تجربه کنید. به‌طوری‌که یک زوج برای زندگی زویایی خود تنها به ماهی 1670 دلار معادل 21,376,000 تومان نیاز دارند.

دانانگ، ویتنام 

دانانگ شهری ساحلی در مرکز ویتنام و سومین شهر بزرگ این کشور است. شهر دانانگ را به خاطر سواحل دوست‌داشتنی، بندر زیبا و کوه های مرمرین می‌شناسند اما این دلیلی نیست که این شهر ویتنامی در انتهای لیست جای گرفته است. دانانگ را به سبب اقتصاد در حال پیشرفت، مدیران آینده‌نگر، مسئولان تحصیل‌کرده و روح کارآفرینی موجود در منطقه می‌توان یکی از مقاصد مناسب زندگی دانست.

خوب است بدانید هزینه‌های ماهانه زندگی یک زوج در دانانگ، با 1175 دلار معادل 15,040,000 تومان یا کمتر پوشش داده می‌شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 54
  • بازدید ماه : 209
  • بازدید سال : 1,140
  • بازدید کلی : 5,626