loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

جالب است بدانید که کشور کانادا باوجود گستردگی زیادی که دارد (دومین کشور بزرگ دنیا)، تنها به 10 استان و 3 سرزمین تقسیم‌بندی می‌شود. با توجه به گستردگی کشور کانادا این استان‌ها هرکدام وسع

مونا رحیمی بازدید : 208 پنجشنبه 09 خرداد 1398 زمان : 10:43 نظرات (0)

جالب است بدانید که کشور کانادا باوجود گستردگی زیادی که دارد (دومین کشور بزرگ دنیا)، تنها به 10 استان و 3 سرزمین تقسیم‌بندی می‌شود. با توجه به گستردگی کشور کانادا این استان‌ها هرکدام وسعت بسیار زیادی دارند و حتی دارای سیستم حکومتی و قوانین خاص خود برای جذب مهاجر و سرمایه‌گذار می‌باشند. برای مثال استان کبک کانادا کمی کوچک‌تر از کشور ما و حدود 3 برابر کشور فرانسه می‌باشد و زبان رسمی این بخش هم فرانسه می‌باشد تنها کمتر از 10% انگلیسی صحبت می‌کنند در ادامه به تفاوت بین استان‌ها و سرزمین‌های کانادا می پردازیم

تفاوت بین استان‌ها و سرزمین‌های کانادا چیست؟

تفاوت بین استان‌های کانادا (Provinces of Canada) و سرزمین‌های کشور کانادا (Territories of Canada) در استقلال در اجرای قوانین می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر برای اجرای قوانین، از قانون اساسی کانادا و دولت استان‌های کانادا استفاده می‌گردد و تغییرات البته باید با هماهنگی دولت فدرال مرکزی و دولت‌های استان‌ها انجام گیرد. این در حالی است که در سرزمین‌ها دولت فدرال است که تصمیم می‌گیرد.

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

کالگری (Calgary):

کالگری یکی از شهرهای پرطرفدار در استان آلبرتا است. این شهر در کوهپایه‌های کوه‌های راکی قرار دارد و از هوای تازه، فضاهای باز و پارک‌ها، کوه‌ها و رودخانه‌ها برخوردار است. روزهای آفتابی در کالگری نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کانادا لذت‌بخش‌تر است. بسیاری از مهاجران به دلیل کم بودن نرخ مالیات، صنایع نفت و گاز، صنایع کشاورزی و مهم‌تر از همه ارزان بودن مسکن به کالگری جذب می‌شوند.

آب‌وهوا در کالگری:

محدوده کوه‌های راکی دارای آب‌وهوای قاره‌ای خشک و مرطوب، با زمستان‌های سرد و طولانی و تابستان‌های گرم و ملایم است. میانگین دمای روزانه در کالگری در ماه ژانویه منفی 8.9 درجه‌ی سانتی‌گراد است و در ماه جولای 16.2 درجه‌ی سانتی‌گراد می‌باشد.

ساسکاتون (Saskatoon):

ساسکاتون یک شهر چند فرهنگی است که به‌عنوان شهر پل‌ها شناخته می‌شود، زیرا رودخانه ساسکاچوان جنوبی از میانه این شهر عبور می‌کند و وجود 7 پل بر روی این رودخانه، نیمه شرقی و غربی این شهر را به هم متصل می‌کند. شهر ساسکاتون جزو یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای استان ساسکاچوان است. این شهر فرصت‌های شغلی خوبی را درزمینهٔ ی معدن و انرژی، بیوتکنولوژی، علوم زیستی، تولید و حمل‌ونقل داراست. همچنین به دلیل وجود دانشگاه‌ها و مراکز متعدد تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف علوم و مهندسی فرصت تحصیلی خوبی را برای دانشجویان در کانادا فراهم می‌کند.

آب‌وهوای ساسکاتون:

ساسکاتون نیز یکی از شهرهای آفتابی کانادا است. میزان بارندگی در این شهر در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بسیار کم است. بارش سالانه در این شهر به‌طور متوسط 265 میلی‌متر است و متوسط بارش سالیانه برف 97 سانتی‌متر است. ماه ژوئن و جولای بارانی‌ترین ماه‌های ساسکاتون است و ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه بیش‌ترین بارش برف رادار است. ساسکاتون دارای آب‌وهوای مرطوب است که چهارفصل مجزا دارد. تابستان‌های ساسکاتون گرم و زمستان‌های آن بسیار سرد است.

ادمونتون (Edmonton):

ادمونتون پایتخت آلبرتا و دومین شهر بزرگ این استان است و در شمال رودخانه‌ی ساسکاچوان قرار دارد. ادمونتون به دلیل وجود ذخایر عظیم نفت در آلبرتا، به‌عنوان پایتخت نفت آلبرتا نامیده می‌شود. عملکرد برجسته رشد اقتصادی، فرصت‌های شغلی و مالیات کم باعث شده که ادمنتون یک مقصد موردتوجه برای مهاجران کانادا از سرتاسر دنیا تبدیل شود.

آب‌وهوا در ادمونتون:

ادمونتون دارای آب‌وهوای خشک می‌باشد. تابستان‌های ادمنتون خنک و زمستان‌های آن بسیار سرد است. در حدود 141 روز در هرسال، عمق برف بیش از 1 سانتی‌متر است. بعضی‌اوقات در ادمونتون طوفان همراه با رعدوبرق شدید به چشم می‌خورد که گاهی منجر به گردباد می‌شود.

تورنتو (Toronto):

تورنتو پایتخت استان انتاریو است و در شمال ساحل دریاچه انتاریو واقع‌شده است. تورنتو یکی از تاپ ترین مقصدها برای مهاجرین از سرتاسر دنیاست. تعجب‌آور نیست که تورنتو یکی از بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین شهرهای کانادا باشد. تورنتو به‌عنوان پایتخت مالی و تجاری کانادا مطرح‌شده است که تقریباً که 40 درصد از مراکز تجاری کانادا را شامل می‌شود. همچنین، بزرگ‌ترین بانک‌های کشور کانادا را در تورنتو قرار دارد

آب‌وهوا در تورنتو:

تابستان‌های تورنتو بسیار گرم و زمستان‌های آن بسیار سرد است. در تورنتو 4 فصل مختلف را تجربه می‌کنید که به شرح زیر است:

  • بهارهای تورنتو بیش‌تر بارانی است. میانگین دما در ماه‌های مارس، آوریل و اوایل ماه می در حدود 12 درجه‌ی سانتی‌گراد است.
  • تابستان از 21 ژوئن (june) آغاز می‌شود؛ اما گرم‌ترین ماه‌های تابستان، جولای و آگوست است که دمای روزانه معمولاً بالاتر از 20 درجه‌ی سانتی‌گراد است و گاهی تا 30 درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌رسد.
  •  پاییز، هوا سرد می‌شود و اغلب باران می‌بارد. میانگین متوسط دما در پاییز 10 تا 12 درجه‌ی سانتی‌گراد است.
  • زمستان هوا بسیار سرد است و با بارش برف همراه است و هفته‌ها و ماه‌ها برف در زمین نشسته است. در دسامبر تا فوریه، درجه‌ی دما معمولاً زیر صفر است و گاهی می‌تواند تا 25 درجه‌ی سانتی‌گراد زیر صفر نیز برسد.

شهر ونکوو:

شهر ونکوور یکی از مقاصد برتر مهاجرین به کانادا، به‌ویژه از منطقه آسیا و اقیانوس آرام است. ونکوور به دلیل داشتن آب‌وهوای ملایم و محیط‌زیست و منابع طبیعی عالی یکی از زیباترین و قابل‌توجه‌ترین شهرهای کانادا برای زندگی است. نژادهای مختلفی در شهر ونکوور زندگی می‌کنند. ونکوور به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی است. بر اساس نشریه Forbes ونکوور دهمین شهر تمیز جهان می‌باشد.

آب‌وهوای ونکوور:

آب‌وهوای ونکوور اقیانوسی است و بارش برف در آن کم است. تابستان‌های آن خشک و گرم است و دمای آن به بالاتر از 20 درجه می‌رسد. بیش‌ترین بارش باران بین ماه اکتبر و مارس است. میانگین دمای سالانه 11 درجه سانتی‌گراد است و مشابه سایر شهرهای ساحلی مانند سیاتل، آمستردام و لندن است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 976
  • بازدید کلی : 5,462