loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

فرانسه یکی از معدود کشورهایی است که کارمندان آن ۴۰ روز تعطیلات با حقوق دارند؛ همچنین شاغلان فرانسوی سالانه ۲۰۰ ساعت کمتر از افراد دیگر کشورها کار می‌کنند! بنابراین فرانسوی‌ها خیلی راحت می&zw

مونا رحیمی بازدید : 206 چهارشنبه 15 اسفند 1397 زمان : 12:16 نظرات (0)

فرانسه
یکی از معدود کشورهایی است که کارمندان آن ۴۰ روز تعطیلات با حقوق دارند؛ همچنین شاغلان فرانسوی سالانه ۲۰۰ ساعت کمتر از افراد دیگر کشورها کار می‌کنند! بنابراین فرانسوی‌ها خیلی راحت می‌توانند بین کار و اوقات فراغتشان تعادل ایجاد کنند و از هردوی آن‌ها لذت ببرند.

هنگ‌کنگ
از سیستم بانکداری کارآمد، سازمان‌های معتبر حمل‌ونقل و مخابرات و برق‌رسانی قدرتمند بهره می‌برد. این امر به موفقیت این کشور کمک چشمگیری کرده است.

ژاپن
کشوری پیشرفته است و سیستم بهداشتی و پزشکی پیشرفته‌ای دارد؛ همچنین از برتری چشمگیری درزمینهٔ تجارت و نوآوری برخوردار است. درنتیجه، در رده کشورهایی قرار می‌گیرد که دارای اقتصاد رقابتی موفقی هستند.

سنگاپور
جدیدترین تکنولوژی روز در سنگاپور وجود دارد. سیستم آموزشی فوق‌العاده خوب این کشور سبب شده که در بازار کار، رتبه اول پربازده‌ترین منطقه را از آن خود کند.

دانمارک
سازمآن‌همکاری اقتصادی و توسعه، دانمارک را اولین کشور برتر درزمینهٔ ایجاد تعادل میان کار و اوقات فراغت کارمندان اعلام کرده است. مرخصی‌های چندماهه زایمان و مرخصی ۳۴ روزه با حقوق، برای رفتن به تعطیلات، این کشور را به بهشت شاغلان بدل کرده است.
                                             

                         
نروژ

 یکی از بهترین کشورها برای کار کردن است؛ زیرا مرخصی با حقوق برای افرادی که کودکی در خانه‌دارند بسیار عالی است. از طرف دیگر، کارمندان در طول سال، ۳۵ روز مرخصی با حقوق دارند که برای گردش و رفتن به تعطیلات است. در این کشور، دانشگاه و بازار کار به‌طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط اند. از سوی دیگر، مسئولیت‌پذیری افراد بسیار بالاست. ازاین‌رو، کارها به‌طور منظم و برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود و انسجام و یکپارچگی خاصی بین سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی این کشور در جریان است.

آلمان
هم یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کار کردن است؛ جایی که میانگین کارکرد افراد در هفته 27.8 ساعت است. از سوی دیگر، اقتصاد بسیار قوی و استانداردهای بالای زندگی در این کشور بسیار چشمگیر است. به حدی که این کشور در بین اقتصاد رقابتی جهان جایگاه ششم را دارد. سیستم تجاری در این سرزمین بسیار پیچیده و پیشرفته است و در این سرزمین از نوآوری به‌شدت استقبال می‌شود.

سوئد

یکی از بهترین کشورها برای زندگی است و حتی رتبه چهارم اقتصاد رقابتی جهان را از آن خودکرده است. سخاوت دولت سوئد در رابطه با کارمندانش  زبانزد همگان است؛ زیرا ۱۶ ماہ مرخصی زایمان ۳۶ روز مرخصی برای رفتن به تعطیلات در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد؛ آن‌هم با حقوق و مزایای کافی. دراین‌بین، هر دو بخش دولتی و خصوصی سوئد بسیار باتدبیر عمل می‌کند و کارآمدی و کیفیت را در عمل می‌توان احساس کرد. توسعه و نوآوری در سوئد فراوان است و از ایده‌های جدید، با آغوش باز استقبال می‌شود.

فنلاند

هم مانند فرانسه، برای تعطیلات، 40 روز مرخصی با حقوق کامل، در اختیار کارمندان خود قرار می‌دهد. در این کشور، متوسط کارکرد هفتگی کارمندان ۵۰ ساعت است. با این کارکرد، تعادلی کاملاً سالم بین کار و اوقات فراغت کارمندان برقرار می‌شود. این سرزمین سومین اقتصاد رقابتی جهان را دارد؛ همچنین در بخش سلامت و آموزشی پیشروست. در این کشور، اخلاقیات و ایجاد شفافیت در عملکرد بخش‌های خصوصی و دولتی از جایگاه خاصی برخوردار است.

هلند
آمریکایی‌ها بیشترین زمان کاری رادارند و در مقابل آن‌ها هلندی‌ها هستند. آن‌ها با داشتن کمترین ساعات کاری، از استاندارد زندگی فوق‌العاده بالایی برخوردارند. هلندی‌ها ۲۸ روز مرخصی با حقوق برای رفتن به تعطیلات و 16 هفته مرخصی زایمان با 100%  حقوق دارند. در بین کشورهای جهان، هلند رتبه پنجم اقتصاد رقابتی را از آن خودکرده است. این کشور با ارتقای کیفیت تجاری، آموزشی و سیستم حمل‌ونقل هرروز رتبه خود را بالاتر برده و آن را بهبود می‌بخشد.

سوئیس
این کشور اروپایی ازنظر وضعیت بهداشت، آموزش و کیفیت زندگی شرایط ایده آلی دارد. نرخ سواد در این کشور ۹۹٪ است. در این کشور، فقط ۲۰ روز طول می‌کشد تا شما بتوانید فعالیت اقتصادی جدیدی را آغاز کنید.

لوکزامبورگ
این کشور ازنظر وضعیت بهداشت و کیفیت زندگی نمرات بالایی کسب کرده است. در این سرزمین، ۲۴ روز طول می‌کشد تا شما بتوانید شغل جدیدی را آغاز کنید.

کانادا
بخش‌های آموزشی، بهداشت، درآمد سرانه و اقتصاد در کانادا مثال‌زدنی هستند. در همسایه شمالی آمریکا، فقط ۵ روز طول می‌کشد تا شما صاحب شغلی جدید شوید. نرخ بیکاری در کانادا رقم بسیار پایین 3.2٪ است.

آمریکا
در این کشور ۶ روز طول می‌کشد تا شما بتوانید فعالیت اقتصادی جدیدی را آغاز کنید. امید به زندگی در آمریکا حدود ۷۰ سال است.

چین
این کشور ازنظر اقتصادی، بهداشتی و آموزشی تقریباً شرایط مناسبی دارد. در چین، ۳۷ روز طول می‌کشد تا شما بتوانید شغل جدیدی را آغاز کنید.

در ادامه، بد نیست کشورهایی را ازنظر بگذرانیم که برای زندگی زنان مناسب هستند. البته اگر شما به‌صورت خانوادگی به کشورهایی نظیر کانادا مهاجرت کنید، تمام اموال به‌نوعی متعلق به خانم خانه می‌شود! درجه اهمیت در چنین کشورهایی این‌چنین است: اول بچه، بعد زن، بعد سگ خانواده و بعد جسارتاً مرد!

بهترین کشور برای زنان ایسلند است. ایسلند در تمامی جنبه‌ها ازجمله سیاست، آموزش، اشتغال و بهداشت دارای بهترین سطح برابری حقوق زنان است.

بهترین کشور برای مادر شدن نروژ است. در این کشور، میزان مرگ‌ومیر مادران وزنان باردار از تمامی کشورهای جهان کمتر و در حدود یک در ۷۰۰ است.

بهترین کشور برای زنان هنرمند سوئد است. در سوئد، شورای ملی هنر برای برابری مشارکت زنان درزمینهٔ های هنری، طرح‌های فراوانی اجرا کرده است. به‌این‌ترتیب که مؤسسه فیلم سوئد، بودجه تهیه فیلم‌های سینمایی را، به‌طور مساوی، بین زنان و مردان فیلم‌ساز توزیع می‌کند.
بهترین کشور برای وضع حمل یونان است. یونان برای وضع حمل زنان امن‌ترین کشور جهان است. خطر مرگ در هنگام وضع حمل یک در ۳۲ هزار مورد است.

بهترین کشور برای کسب درآمد لوکزامبورگ است. ازنظر میزان درآمد، زنان کشورهای لوکزامبورگ و نروژ در صدر قرار دارند. در این کشورها تا سطح درآمد ۴۰ هزار دلار، دستمزد زنان و مردان یکسان است. نازل‌ترین سطح دستمزد برای زنان را کشور عربستان سعودی دارد. در این کشور، حقوق متوسط زنان تقریباً یک‌پنجم حقوق متوسط مردان است!

بهترین کشور ازنظر عمر طولانی زنان ژاپن است. به‌طور متوسط، زنان در ژاپن بیش از مردان عمر می‌کنند. عمر متوسط آن‌ها حدود ۸۷ سال است. این میزان ۷ سال بیش از متوسط طول عمر مردان است.

بهترین کشور برای اوقات فراغت زنان دانمارک است. زنان دانمارک بیش از هر کشور دیگری اوقات فراغت دارند. طبق آمارهای بین‌المللی، زنان دانمارک روزانه فقط یک ساعت بیش از مردان در خانه کار می‌کنند. این میزان نازل‌ترین زمانی است که زنان صرف کارهای بدون حقوقی می‌کنند.
بهترین کشور برای زنان ورزشکار آمریکاست. در سال ۲۰۱۱، ۵ تن از ۱۰ ورزشکار زن با بیشترین میزان درآمد اهل آمریکا بودند. از این نظر، عربستان سعودی بدترین کشور جهان است. این کشور هیچ ورزشکار زنی را به المپیک نفرستاده و در مدارس دولتی، ورزش دختران ممنوع است!
بهترین کشور برای رانندگی زنان هند است. شهر دهلی‌نو ازنظر افزایش تعداد رانندگان تاکسی زن بیشترین رقم را در سطح جهان دارد. یک‌نهاد خیریه در پی آن است که سرویس تاکسی‌تلفنی را فقط با رانندگان زن به راه بیندازد. بدترین کشور از این نظر عربستان سعودی است. عربستان تنها کشوری است که رانندگی زنان در آن ممنوع است.

اما وضعیت تحصیل و مهاجرت تحصیلی در کشورهای جهان چگونه است؟
کشورهای اسکاندیناوی
در میان کشورهای اسکاندیناوی، در دو کشور نروژ و فنلاند، همچنان امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان خارجی فراهم است. ازنظر اجتماعی، این دو کشور براى اتباع خود جایگاه بالایی قائل‌اند و هزینه تحصیل در آن بسیار اندک است.

باوجوداین امکانات، نکته‌ای وجود دارد که بسیاری از مؤسسات مشاوره از گفتن آن به مخاطبانشان طفره می‌روند: خدمات رفاهی این کشورها، فقط برای شهروندان خودشان است و چنین خدماتی به دانشجویان خارجی عرضه نمی‌شود! در حقیقت، در هر دو کشور فنلاند و نروژ هزینه‌های زندگی بسیار بالاست. به‌ویژه، شهر اسلو در نروژ یکی از گران‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌آید. در این دو سرزمین، هزینه‌های انرژی بسیار بالاست.

تحصیلات در فنلاند عیب دیگری هم دارد. برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور گذراندن امتحان ورودى ضرورى است، یعنی، افراد باید امتحانی مشابه کنکور ایران را از سر بگذرانند. برای این امتحان ورودی، باید ویزایی کوتاه‌مدت گرفته شود. اگر فرد در این آزمون قبول شد، دوباره برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌کند. از سوی دیگر، آب‌وهوای کشورهای اسکاندیناوی برای ایرانیان و دیگر مردم خاورمیانه نامطلوب است. این کشورها با سرمای شدید خود در جهان شناخته‌شده‌اند و در بسیاری از روزهای سال، از نعمت آفتاب تابان و روشنایی روز محروم اند. بنا بر تحقیقات، تاریکی روزها و سرمای فرساینده، مشکلاتی همچون دلتنگی ضعف اعصاب و افسردگی را به همراه دارد.
علاوه بر این موارد، گرفتن ویزا برای همراهان فرد متقاضی ادامه تحصیل در این کشورها بسیار دشوار است. این مسئله به‌ویژه برای افراد متأهل بسیار نگران‌کننده خواهد بود. شخص اصلی ویزا می‌گیرد؛ ولی همسر و فرزندانش شاید در این راه ناکام بمانند.

نکته مهم: در خارج از دانشگاه‌ها، برای ارتباط با مردم تسلط به زبان‌های نروژی یا فنلاندی ضروری است؛ زیرا مردم این کشورها انگلیسی‌زبان نیستند و برای ترویج زبان و فرهنگ خود از  صحبت کردن به زبان انگلیسی خودداری می‌کنند.

فرانسه
هزینه‌های زندگی در فرانسه با کشورهای اسکاندیناوی تفاوت چندانی ندارد. درعین‌حال یک کاستی بزرگی دارد: تحصیل در این سرزمین به زبان انگلیسی ممکن نیست! برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور شما باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید. البته به‌طور طبیعی، گرفتن مدرک زبان فرانسوی وقت، هزینه و انرژی زیادی از شما می‌گیرد. از سوی دیگر، کشورهای اندکی، به دلیل زبان فرانسوی فرد دانش‌آموخته، مدارک تحصیلی صادرشده از این کشور را می‌پذیرند و بیشتر کشورها تحصیلات انگلیسی را ترجیح می‌دهند.

نکته مهم: حتی اقامت بلندمدت در این کشور هم مجوز اقامت دائم به افراد نمی‌دهد! درنتیجه، افرادی که مدرک دانشگاهی فرانسوی دارند، دورنمای شغلی بین‌المللی چندان درخشانی نخواهند داشت. این موضوع، تحصیلی در فرانسه را برای طالبان آن نگران‌کننده کرده است.

آلمان
هزینه تحصیلی در این کشور تقریباً رایگان است. برای ثبت‌نام در دانشگاه‌های این کشور، کافی است که ۴ تا ۶ میلیون تومان پرداخت شود، اما برای شهریه، هیچ هزینه‌ای گرفته نمی‌شود! از سوی دیگر، المان آب‌وهوایی بسیار بهتر از کشورهای اسکاندیناوی دارد و هزینه زندگی در آن به نسبت چنین کشورهایی کمتر است. از سوی دیگر، در بسیاری از کشورهای اروپایی، امکان یافتن کار و کسب اعتبار با تحصیلاتی به زبان آلمانی وجود دارد. همین امر یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این کشور برای داوطلبان ادامه تحصیل به شمار می‌آید. دانشگاه‌های آلمان امکان تحصیل دانشجویان را به زبان انگلیسی فراهم می‌کنند و دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان بسیاری در این کشور فعالیت دارند. نکته دیگران که رتبه علمی دانشگاه‌های آلمان بسیار بالاست. ناگفته پیداست که این کشور از پیشتازان علم و فناوری در جهان به شمار می‌آید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 1,159
  • بازدید کلی : 5,645