loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

مونا رحیمی بازدید : 56 دوشنبه 29 بهمن 1397 زمان : 12:24 نظرات (0)

پاسپورت دوم

پاسپورت دوم (تابعیت دوگانه) یک وضعیت قانونی است که نشان دهنده ی دو ملیتی بودن فرد است. به این معنا که آن فرد، شهروندِ بیش از یک کشور در نظر گرفته می شود (با توجه به قوانین آن کشورها). دو تابعیتی بودن مزایای بسیاری را به افراد دو ملیتی اهدا می نماید. از جمله امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشور های دنیا.

داشتن پاسپورت دوم یک وضعیت قانونی است که نشان دهنده ی دو ملیتی بودن فرد است. به این معنا که آن فرد، شهروندِ بیش از یک کشور در نظر گرفته می شود (با توجه به قوانین آن کشورها). برخی از کشورها شهروندی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسند. در این کشور ها اگر فرد خارجی شهروند شود، آن فرد باید از پاسپورت کشور قبلی خود و دیگر مزایای مربوطه انصراف دهد

کشور های زیر شهروندی دوم را به رسمیت نمی شناسند:

الجزایر، آندورا، جمهوری آذربایجان، بحرین، بلاروس، بوتان، بولیوی، بوتسوانا، برونئی، بوروندی، کامرون، شیلی، چین، کنگو، کوبا، جیبوتی، گینه استوایی، گابن، گینه، هندوراس ، هند، اندونزی، عراق، ژاپن، قزاقستان، کیریباتی، کویت، قرقیزستان، لائوس، لیبی، مالاوی، مالزی، مالی، موناکو، مغولستان، میانمار، نپال، گینه نو، نیکاراگوئه، نیجر، کره شمالی، نروژ، عمان، پاکستان ، پالائو، پاپوآ، جزیره ی پرنسیپ، قطر، رواندا، عربستان سعودی، سیرالئون، سنگاپور، کره جنوبی، سودان، سوازیلند، سوئد، تونگا، اوگاندا، اوکراین، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام، یمن و زیمبابوه.

در مقابل کشور های متعددی هستند که پاسپورت دوم و دو تابعیتی بودن را به رسمیت می شناسند. در این کشورها اتباع خارجی ملزم به نفی شهروندی سابق خود نیستند، اگرچه ممکن است مشمول شرایط دیگری مثل پرداخت مالیات و اقامت طولانی مدت در کشور جدید شوند.

کشورهای زیر شهروندی دوم را به رسمیت می شناسند:

آلبانی، آنتیگوا، استرالیا، باربادوس، بلژیک، بلیز، بنین، بلغارستان، بورکینافاسو، کامبوج، کانادا، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، کلمبیا، ساحل عاج، کرواسی، قبرس، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، فرانسه، غنا، یونان، گواتمالا، هنگ کنگ، مجارستان، ایران، ایرلند، اسرائیل، جامائیکا، لتونی، لسوتو، لیختن اشتاین، ماکائو، مالدیو، مکزیک، مراکش، نامیبیا، نویس، نیوزیلند، نیجریه، پاناما، پرو، لهستان، پرتغال، رومانی، سنت کیتس، سنت لوسیا، اسلوونی، سریلانکا، سوئیس، سوریه، تایوان، توگو، تونس، ترکیه، تووالو، و انگلستان.

                   

مزایای پاسپورت دوم

داشتن چندین شهروندی و پاسپورت مزایای زیادی دارد. برای مثال داشتن چندین پاسپورت مسافرت های بین المللی را برای فرد دارنده ساده می کند. مثلاً شهروندان امریکایی برای سفر به ایران به ویزا نیاز دارند اما اگر فردی شهروند ایران و امریکا باشد می تواند از پاسپورت ایرانی اش برای ورود به ایران بدون نیاز به اخذ ویزا استفاده کند.

وقتی یکی از این پاسپورت ها از یک کشور عضو اتحادیه اروپا باشد، سفر بدون ویزا بسیار راحت استاتحادیه روپا مانند دروازه ای برای همه اعضایش عمل میکند زیرا شهروندان یک کشور میتوانند از سفر بدون ویزا به بقیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بهره مند شونداتحادیه اروپا شامل 28 کشور است.

دسترسی بیشتر فرد به سفارتخانه ها و کنسولگری ها از مزایای دیگر داشتن پاسپورت دوم و شهروندی دوم است. همه کشورها دارای روابط دیپلماتیک و معاهده باهم نیستند. برای مثال امریکا با کره شمالی روابط دیپلماتیک ندارد، بنابراین اگر یک شهروند امریکایی به کره شمالی برود، سفارت امریکا در این کشور وجود ندارد که فرد در شرایط ضروری به آن مراجعه کند. اما اگرشهروند امریکایی شهروند چین نیز باشد (چین در کره ی شمالی سفارت دارد)، میتواند به سفارت چین مراجعه و درخواست کمک کند.

روش های به دست آوردن پاسپورت دوم

راه های متعددی برای افراد خارجی وجود دارد که بتوانند شهروندی دوم را دریافت کنند (شایان ذکر است که برخی کشورها فرد خارجی را ملزم می کنند که برای چند سال مشخص در وضعیت مقیم دائم باشد). برای مثال، ممکن است یک فرد خارجی با ازدواج با یک شهروند کشور دیگر، شهروندی به عنوان همسر خارجی را به دست آورد. روش دیگر، ممکن است به یک کارگر خارجی از طرف یک کمپانی در یک کشور دیگر شغلی دائم پیشنهاد شود، در نتیجه او می تواند واجد شرایط شهروندی به عنوان کارگر خارجی شود.

گزینه دیگر دریافت اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری است.

برنامه اخذ تابعیت و پاسپورت از طریق سرمایه گذاری

با اینکه هرکشور معیارهای خاص خود را برای برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری دارد، به طور کلی فرد خارجی باید شرایط زیر را انجام دهد:

 سرمایه مورد نیاز برای اخذ پاسپورت دوم:

 فرد خارجی باید حداقل مبلغ مورد نیاز یا بیشتر را در اقتصاد کشور سرمایه گذاری کند. این مبلغ از 100,000 دلار تا 2,000,000 یورو در قبرس متفاوت است.

اثبات قانونی بودن سرمایه به دست آمده:

 خیلی از کشورها سرمایه گذار خارجی را ملزم میکنند که برای اثبات قانونی بودن منبع سرمایه، مدارک و شواهد معتبری را به مقامات مهاجرت ارائه دهند.

مزایای شهروندی و پاسپورت دوم از طریق سرمایه گذاری:

نه تنها مزایای زیادی در داشتن پاسپورت دوم وجود دارد، بلکه چندین دلیل وجود دارد که چرا افراد خارجی شهروندی از طریق برنامه های سرمایه گذاری را انتخاب می کنند.

برای مثال، همه ی برنامه های شهروندی از طریق سرمایه گذاری به سرمایه گذار اجازه می دهند که همسر و فرزندانش را هم به عنوان وابستگان سرمایه گذار همراه خود ببرد. علاوه بر این، کشور های زیادی معافیت های مالیاتی قابل توجهی را به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهند، از جمله: مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی، مالیات بر هدیه، و مالیات بر ارث.

تعداد معدودی از کشورها به سرمایه گذار اجازه می دهند که بدون اقامت دائم و انجام شرایط دریافت آن، بلافاصله برای دریافت شهروندی و پاسپورت اقدام کنند. این مسئله بدان معناست که سرمایه گذار و خانواده اش به محض تأیید درخواست سرمایه گذاری، می توانند برای شهروندی درخواست دهند. از جمله این کشورها دومینیکا، ترکیه، مونته نگرو و قبرس هستند.

مونا رحیمی بازدید : 98 سه شنبه 23 بهمن 1397 زمان : 16:11 نظرات (0)

به طور کلی راه های قانونی گوناگونی برای اقامت اروپا وجود دارد که در این مقاله تلاش می کنیم به طور مختصر به شما توضیح دهیم. راه های اقامت اروپا، اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری، اقامت اروپا از طریق خرید ملک، اقامت اروپا از روش تمکن مالی، اقامت اروپا از روش تحصیل، اقامت اروپا از طریق کار، اقامت اروپا از طریق ازدواج، اقامت اروپا از طریق تولد فرزند و اقامت اروپا از طریق پناهندگی می باشند که در ادامه در خصوص هر یک از راه های اقامت اروپا را توضیح خواهیم داد.

 

اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در بعضی از کشورهای اروپایی نیاز به طرح کسب و کار قوی دارد و در صورتی که کسب و کار مورد تایید کشور مورد نظر واقع شود، اقامت اروپا به صورت موقت صادر می شود. ولی در بعضی از کشورهای اروپایی اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، ساده تر بوده و نیاز به طرح کسب و کار نمی باشد. اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، برای حداکثر 4 خانواده به عنوان سهامدار شرکت امکان پذیر است. اقامت اروپا از طریق ثبت شرکت، از پرطرفدارترین راه های مهاجرتی می باشد، به دلیل اینکه متقاضی می تواند به همراه خانواده به کشور مورد نظر سفر کند.

نکته مهم این است که فرزندان بالای 18 سال تحت تکفل سرپرست خانواده محسوب نمی شوند و هر کدام باید جداگانه برای اقامت اروپا اقدام نمایند.

 

مزایای اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری حداقل 300000 یورویی (مجارستان)، مقرون به صرفه ترین روش اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری است. هزینه های دولتی این برنامه 60000 یورو می باشد. در بیشتر کشورهای اروپایی با سرمایه گذاری و 5 سال زندگی، متقاضیان اقامت اروپا می توانند جهت اقامت دائم اقدام نمایند. همچنین متقاضیان اقامت اروپا می توانند، اوراق قرضه دولتی در کشور مورد نظر را به ارزش تعیین شده خریداری کنند و برای خود و خانواده اقامت دائم اروپا را اخذ نمایند. این روش نیز پرطرفدار است، زیرا یک سرمایه گذاری امن و بدون ریسک محسوب می شود.

 

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

خرید ملک در اروپا امکان، اقامت اروپا را برای متقاضیان فراهم می ساخت، اما با توجه به بروز برخی مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی، این روند تقریبا متوقف شد. اما با این وجود کشورهایی هستند که هم چنان از طریق خرید ملک امکان اخذ اقامت اروپا برای متقاضی و اعضای خانواده اش را فراهم می کنند که از جمله این کشورها می توان به اسپانیا، پرتغال، یونان، قبرس و ... اشاره نمود. حداقل هزینه خرید ملک در این کشورها 250.000 یورو (یونان) می باشد و حداکثر هزینه 500.000 یورو (اسپانیا) می باشد.

 

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی

اقامت اروپا از طریق تمکن مالی به اشخاصی تعلق می گیرد که از پشتیبانه مالی بالایی در کشور خود برخوردار باشند. شما برای اقامت اروپا از طریق تمکن مالی باید مبلغی (بستگی به کشور مورد نظر) در یک حسابی داشته باشید و علاوه بر آن باید درآمد ثابت ماهانه داشته باشید. به طور مثال متقاضی که بتواند ثابت کند، ماهانه حدود 3000 الی 4000 یورو درآمد دارد و می تواند از خود و خانواده اش حمایت مالی کند، واجد شرایط اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی می باشد.

این درآمد از چهار روش می تواند ثابت شود:

سود سپرده بانکی

حقوق بازنشستگی

سهام شرکت بورسی

اجاره نامه ملک

 

 

اقامت اروپا از طریق تحصیل

افراد بسیار زیادی هستند که خواهان تحصیل در برترین دانشگاه های جهان می باشند. کشورهای اروپایی برترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده اند، علاوه بر آن رایگان بودن تحصیل در بیشتر کشورهای اروپایی، هر فردی را از سراسر دنیا جذب خود می نمایند. دانشجویانی که در اروپا تحصیل می کنند، بستگی به مقطع تحصیلی در هفته از 10 ساعت تا 30 ساعت اجازه کار پاره وقت دارند. پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک، در صورتی که مشغول به کار شوند، امکان اخذ اقامت اروپا را دارند.

 

اقامت اروپا از طریق کار

کشورهای اروپایی همواره خواستار نیروی متخصص می باشند و از سال 2007 برنامه ای با استفاده از پرچم اتحادیه اروپا راه اندازی شد که به نام Bluecard یا کارت آبی معروف است. طی این برنامه نیروهای کاری و متخصصان غیر اروپایی از این روش می توانند به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به غیر از انگلستان، دانمارک و ایرلند مهاجرت کاری داشته باشند. اولین کشور از اتحادیه اروپا که تا کنون از برنامه کارت آبی استقبال بیشتری نموده است، کشور آلمان می باشد. آلمان بزرگترین قدرت صنعتی اروپا به شمار می رود و شرایط و پیش نیازهای احراز کارت آبی را بطور رسمی اعلام و از ماه جولای سال 2012 میلادی به آن ضمانت اجرایی نیز داده است.

 

مدارک مورد نیاز اقامت اروپا از طریق کار:

پر کردن فرم تقاضای کار

 شناسنامه و پاسپورت (ترجمه به زبان مورد نظر کشور)

عکس سابقه کاری (ترجمه به زبان مورد نظر کشور)

 گواهی عدم سوپیشینه

 

 

اقامت اروپا از طریق ازدواج

براساس نظام حقوق بین الملل در اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده که در صورت ازدواج، شخص متقاضی می تواند برای اقامت و تابعیت اقدام نماید. اگر شخصی با یک شخص اروپایی ازدواج کند، می تواند جهت اقامت اروپا و تابعیت اقدام کند. در برخی از کشورهای اروپایی حداقل سن برای ازدواج 18 سال و در برخی دیگر از کشورهای اروپایی 24 سال می باشد. به طور معمول برای ازدواج در اروپا باید 2 تا 3 هفته قبل از ازدواج در کشور مورد نظر حضور داشته باشید و طرفین ازدواج باید حداقل یک بار همدیگر را ملاقات کرده باشند.

مدارک لازم برای ازدواج در اروپا

پاسپورت

 مجوز اقامت (اگر در خارج از کشور زندگی می کنید)

در صورت لزوم ویزای شینگن

گواهی وضعیت تاهل (ترجمه به زبان کشور مورد نظر)

گواهی طلاق (در صورت وجود)

 گواهی فوت همسر

 

اقامت اروپا از طریق تولد فرزند

میزان تمایل افرادی که می خواهند فرزند خود را در کشورهای دیگر به دنیا بیاورند خیلی بالا رفته است و مزایای تولد فرزند در کشورهای دیگر را به خوبی فهمیده اند. افراد به منظور اخذ شهروندی و گرفتن تابعیت و اقامت فرزند خود برنامه های زیادی دارند و با این کار مزایای زیادی را به فرزند خود هدیه می کنند. با گرفتن اقامت اروپا از طریق تولد فرزند، پدر و مادر فرزند نیز از امتیاز های زیادی می توانند بهره مند شوند. دریافت اقامت و تابعیت والدین در محل تولد فرزندشان از جمله این مزایا می باشد.

 

اقامت اروپا

مهاجرت و اخذاقامت کشورهای اروپایی

معرفی کشورها

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

موسسه تخصصی مهاجرتی


 

 


مونا رحیمی بازدید : 59 چهارشنبه 17 بهمن 1397 زمان : 16:48 نظرات (0)

سه واژه گذرنامه، پاسپورت و ویزا از مهم‌ترین مفاهیم در سفرهای خارجی محسوب می‌شوند، ولی معمولاً مفهوم آن‌ها با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود.

 

 

پاسپورت یا گذرنامه چیست؟

ابتدا در مورد تفاوت گذرنامه با پاسپورت باید اشاره کرد که هر دو واژه دارای مفهوم یکسانی هستند و درواقع، گذرنامه معادل فارسی برای پاسپورت (Passport) است. البته هر دو واژه در مکاتبات و محاوره به کار می‌روند.

 گذرنامه یا پاسپورت نوعی شناسنامه بین‌المللی است که دولت‌ها برای سفر یا اقامت اتباع کشور خود در خارج از مرزهایشان صادر می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، پاسپورت سندی است که نشان‌دهنده مجوز خروج شهروندان از کشور است و مدرکی دال بر حقوق و امنیت شخص در قلمرو کشورهای دیگر (به معنی مقبولیت آن شخص از طرف کشور مبدأ) محسوب می‌شود. نکته قابل‌توجه اینکه پاسپورت دارای ریشه تاریخی است و برای نخستین بار در حدود ۴۵۰ سال پیش از میلاد مورداستفاده قرارگرفته است. بنا بر عهد عتیق (تورات) نحمیا از یهودیان شناخته‌شده که در کاخ شوش مباشر اردشیر یکم هخامنشی بود، برای سفر به یهودیه از اردشیر یکم نامه‌ای دریافت می‌کند تا تضمینی برای به‌سلامت عبور کردن از اراضی تحت سلطه دیگر فرمانروایان باشد. تفاوت ویزا با گذرنامه در بیشتر کشورهای جهان پاسپورت به شکل دفترچه کوچکی است که جلد آن ممکن است به رنگ قرمز، سبز، آبی و... باشد. جلد گذرنامه‌ ایرانی به رنگ زرشکی است و نشان رسمی جمهوری اسلامی ایران به رنگ طلایی روی آن درج‌شده است. همچنین، کلمه گذرنامه به فارسی و عبارت Islamic Republic of Iran و Passport در زیر آن نوشته‌شده‌اند. در صفحه مشخصات نیز اطلاعاتی از قبیل شماره گذرنامه، نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ و محل تولد و... به دو زبان فارسی و انگلیسی درج‌شده‌اند. گذرنامه ایرانی دارای ۳۲ صفحه است و به‌جز دو صفحه اول مربوط به‌عکس و مشخصات، سایر صفحه‌ها برای ثبت مهرهای ورود و خروج یا برچسب‌های ویزا اختصاص دارند. گذرنامه ایرانی در سه نوع عادی، خدمت و سیاسی صادر می‌شود.

 

 

 

انواع گذرنامه ایرانی

انواع گذرنامه ایرانی گذرنامه طبق قانون سه نوع گذرنامه در ایران وجود دارد: گذرنامه عادی (توریستی) گذرنامه‌ای که به شهروندان هر کشور اعطا می‌شود. با استفاده از این گذرنامه می‌توان برای مقاصد گردشگری، تحصیل و تجارت به خارج از کشور مسافرت کرد. گذرنامه دیپلماتیک این نوع گذرنامه به دیپلمات‌ها و مقام‌های سطح بالای سیاسی اعطا می‌شود. گاهی اوقات سیاست‌های صدور ویزا برای دارندگان این نوع از گذرنامه با افراد عادی متفاوت است. گذرنامه خدمت این گذرنامه برای کارمندان دولت به‌منظور سفرهای کاری‌شان در نظر گرفته‌شده‌ است. قوانین مربوط به آن‌ها همانند گذرنامه‌های دیپلماتیک است. طبق ماده ۱۴ قانون گذرنامه، صدور گذرنامه عادی در ایران به عهده شهربانی کل کشور و در خارج از ایران نیز مأموران کنسولی یا سیاسی‌ عهده‌دار امور کنسولی خواهند بود.

 

اعتبار گذرنامه

گذرنامه نیز همانند بسیاری از مدارک شناسایی دارای مدت اعتبار است. در ایران بر اساس قانون، گذرنامه‌های جدید از تاریخ صدور ۵ سال اعتباردارند که فقط برای پنج سال دیگر می‌توان آن‌ها را تمدید کرد. افرادی که گذرنامه دارند، می‌توانند از آن برای سفر به کلیه کشور‌ها استفاده کنند؛ اما ممکن است در مواردی دولت سفر به کشوری خاص را ممنوع یا محدود کند که در این صورت باید بر اساس قانون عمل شود و ممکن است امکان سفر به آن کشور وجود نداشته باشد.

هزینه صدور گذرنامه

گذرنامه افرادی که قصد دریافت گذرنامه را دارند باید همانند سایر امور، مراحل اداری را پشت سر بگذارند. البته دریافت گذرنامه چندان کار دشواری نیست و می‌توانید با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ یا همان خدمات الکترونیک انتظامی این کار را انجام دهید. در ابتدا، باید با پرداخت مبلغ هزار تومان (۱۰, ۰۰۰ ریال) فرم و شناسه گذرنامه را از دفتر پلیس+۱۰ دریافت کنید. بعد از انجام این کار باید دو فیش بانکی را به مبلغ‌های ۳۷, ۵۰۰ ریال و ۷۵۰, ۰۰۰ ریال به‌حساب شهرداری و نیروی انتظامی واریز کنید. واریز از طریق اینترنت، عابر بانک و فیش واریزی بانک به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست و فقط از طریق دستگاه کارت‌خوان (POS) مستقر در دفاتر انجام می‌شود. البته هزینه درخواست صدور گذرنامه با احتساب هزینه پستی در دفاتر الکترونیک انتظامی مبلغ ۳۲۴, ۰۰۰ ریال است که از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

 

مدارک لازم برای صدور گذرنامه

کلیه متقاضیان برای دریافت گذرنامه باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند و البته باید توجه داشت که حضور فرد متقاضی گذرنامه (در همه رده‌های سنی) در دفتر پلیس+ ۱۰ ضروری است:

اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی با تائیدیه ثبت‌احوال برای کلیه متقاضیان

ارائه اصل آخرين گذرنامه در صورت معتبر بودن

یک قطعه عکس  ۴*۶ رنگی و جدید با زمینه سفید با در نظر داشتن شرایط زیر:
1-6 ماه از زمانی که تصویر ثبت شده، نگذشته باشد
2آقایان باید بدون کلاه و عینک عکس بگیرند و در تصویر نباید آرایش مو و محاسن داشته باشند یا از زیورآلات استفاده کنند. همچنین رنگ لباس با زمینه نباید یکسان باشد نباید لباس سفید رنگ باشد
۳بانوان باید باحجاب کامل و بدون آرایش عکس بگیرند و باید گردی صورتشان معلوم باشد
۴ دخترانی که بیش از ۶ سال سن دارند، باید عکسشان باحجاب کامل باشد

اجازه محضری برای افراد زیر ۱۸ سال از سوی پدر یا قیم قانونی

افرادی که سن بالای ۱۵ سال دارند باید شناسنامه عکس‌دار ارائه دهند

افرادی که سن کمتر از ۱۵ سال دارند باید گواهی اشتغال به تحصیل، دفترچه بیمه یا گذرنامه عکس‌دار ارائه دهند

افراد زیر ۶ سال باید به همراه ۱ قطعه عکس در دفتر پلیس+۱۰ حاضر شوند

بازنشستگان نظامی که ۵ سال از زمان بازنشسته شدنشان نگذشته، باید از حفاظت یگان مربوطه نامه‌ای را ارائه دهند

نظامیان شاغلی که قصد دریافت گذرنامه دارند باید نامه حفاظت یگانشان را ابتدا در دبیرخانه اداره گذرنامه ثبت کنند و سپس به دفاتر خدمات الکترونیک نظامی ارائه دهند

 

 

مدارک اختصاصی آقایان:

ارائه اصل و کپی کارت هوشمند پایان خدمت یا معافیت یا موافقت‌نامه سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان

نکته: همان‌طور که گفته شد آقایان باید کارت پایان خدمات یا معافیتشان به‌صورت هوشمند باشد و افرادی هم که درخواست کارت هوشمند کرده باشند بعد از گذشت ۲۴ ساعت از زمان ثبت درخواست، می‌توانند با در دست داشتن برگ ثبت درخواست، به مراحل مربوط به گذرنامه اقدام کنند. نیازی به ارائه کارت پایان خدمت برای آقایانی که سنشان بیشتر از ۵۰ سال است، وجود ندارد. دانشجویان و دانش‌آموزان باید نامه‌ای را از محل تحصیلشان دریافت و به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهند.

 

مدارک اختصاصی بانوان:

اجازه محضری همسر بانوان متأهل الزامی است و بندی جداگانه در فرم درخواست به همین منظور درج‌شده است. البته در خصوص بانوان مقیم خارج نیازی به اجازه محضری همسر وجود ندارد. بانوانی که همسرشان فوت‌شده باید اصل گواهی فوت یا اصل شناسنامه باطل‌شده را ارائه کنند و برای خانم‌های مطلقه نیز ارائه اصل طلاق‌نامه اجباری است. توجه داشته باشید افرادی که در خارج از کشور متولدشده‌اند، باید مدرک نحوه ورودشان را نیز برای دریافت گذرنامه ارائه کنند. افرادی هم که می‌خواهند گذرنامه‌شان را که بیش از یک سال اعتبار دارد، ابطال کنند، دریافت نامه از اداره گذرنامه برایشان الزامی است. باید توجه داشت که به‌طورمعمول، زمان گرفتن یا تمدید گذرنامه حدود ۱ تا ۲ هفته است؛ اما اگر نیاز سریع‌تری به گذرنامه دارید، می‌توانید از طریق دفاتر پلیس+۱۰ ثبت درخواست را انجام دهید و با در دست داشتن مدارک، به اداره کل گذرنامه استان مراجعه کنید.

 

ویزا چیست؟

 ویزا (Visa) که روادید نیز نامیده می‌شود، سندی است که توسط نمایندگان قانونی دولت هر کشور مانند سفارتخانه یا کنسولگری برای شهروندان سایر کشورها صادر می‌شود و طبق آن درخواست اتباع خارجی برای ورود، عبور یا اقامت در کشور متبوع آن سفارت به تائید رسیده است. البته باید در نظر داشت که افسران مهاجرت می‌توانند به دلایل مختلف این تقاضاها را رد کنند. همچنین، صدور ویزا از جانب سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها منوط به ارائه مدارک و پرداخت وجه به‌منظور بررسی درخواست متقاضی است. ویزا ممکن است به‌صورت برچسب دریکی از برگه‌های گذرنامه ضمیمه یا به‌صورت برگه‌ای مجزا به متقاضی ارائه شود. همچنین، ویزا دارای انواع مختلفی است که بر اساس هدف اعلام‌شده از سفر و ارائه مدارک کافی برای اثبات آن توسط مسافر صادر می‌شود. تفاوت ویزا با گذرنامه ویزا ممکن است به دو صورت یک‌بار ورود یا چند بار ورود برای متقاضی صادر شود. علاوه بر این، ویزاهای توریستی، تحصیلی، ویزای کاری و ترانزیت از متداول‌ترین نوع ویزا محسوب می‌شوند. در این رابطه، برخی ویزاها ممکن است طبق توافق دوجانبه میان کشورها در بدو ورود صادر شوند، درحالی‌که برای بیشتر کشورها لازم است تا متقاضی پیش از سفر با مراجعه به سفارت کشور موردنظر برای دریافت ویزا اقدام کند. درمجموع، ویزا در مبادی ورودی هر كشوری، نشان‌ می‌دهد هدف سفر فرد چیست، چه مدت در آن كشور اقامت خواهد كرد و آخرین‌مهلتی كه برای ورود به كشور موردنظر دارد، چه تاریخی است. در مقابل، گذرنامه به‌منزله كارت شناسایی و برگه هویت شهروند هر کشور در کشورهای خارجی است.

 

 

انواع گذرنامه ایرانی گذرنامه طبق قانون سه نوع گذرنامه در ایران وجود دارد: گذرنامه عادی (توریستی) گذرنامه‌ای که به شهروندان هر کشور اعطا می‌شود. با استفاده از این گذرنامه می‌توان برای مقاصد گردشگری، تحصیل و تجارت به خارج از کشور مسافرت کرد. گذرنامه دیپلماتیک این نوع گذرنامه به دیپلمات‌ها و مقام‌های سطح بالای سیاسی اعطا می‌شود. گاهی اوقات سیاست‌های صدور ویزا برای دارندگان این نوع از گذرنامه با افراد عادی متفاوت است. گذرنامه خدمت این گذرنامه برای کارمندان دولت به‌منظور سفرهای کاری‌شان در نظر گرفته‌شده‌ است. قوانین مربوط به آن‌ها همانند گذرنامه‌های دیپلماتیک است. طبق ماده ۱۴ قانون گذرنامه، صدور گذرنامه عادی در ایران به عهده شهربانی کل کشور و در خارج از ایران نیز مأموران کنسولی یا سیاسی‌ عهده‌دار امور کنسولی خواهند بود.

 

چگونه می‏‌توانیم ویزا تهیه کنیم؟

سفارت یا کنسولگری کشور مربوطه که در کشور شما مستقر است ویزا را صادر میکند. معمولاً برای دریافت ویزا حداقل به پاسپورتی قانونی با شش ماه اعتبار نیاز دارید. ازآنجایی‌که کشورهای بسیاری چندین کنسولگری در یک کشور بزرگ دارند، بسته به‌جایی که زندگی می‏‌کنید باید به کنسولگریِ معینی مراجعه کنید. درصورتی‌که اطمینان ندارید، به نزدیک‏ترین کنسولگری مراجعه کنید. رسیدگی به فرایند درخواست ویزا مدتی طول می‏‌کشد، بنابراین معقولانه است که این کار را تا دقایق آخر به تأخیر نیندازید. گاهی بسته

به شرایط موجود، می‏‌توانید ویزای صادرشده را زمان رسیدن به مقصد دریافت کنید، اما همیشه به این روش تکیه نکنید.

 

 

در صورت مفقود شدن ویزا چه باید کرد؟

اگر پاسپورت و ویزای شما مفقود یا دزدیده شود، بهترین کار تماس فوری با نزدیک‏ترین سفارت‏خانه‌‏ی کشور خود شما است. بسته به سیاست‏‌های صدور ویزا در کشوری که به آن سفرکرده‌اید، شاید اجازه‌‏ی پایان سفر را به شما بدهند- ویزای شما هنوز معتبر است. بااین‌حال، برای اینکه بدون دردسر به کشور خود برگردید، در اسرع وقت باید پاسپورت المثنی تهیه کنید.

مونا رحیمی بازدید : 62 سه شنبه 09 بهمن 1397 زمان : 16:18 نظرات (0)

چگونه وقت سفارت لهستان بگیریم؟ برای دریافت ویزای جمهوری لهستان چه مدارکی لازم است؟ سفارت جمهوری لهستان کجاست؟

اگر می‌خواهید در تور لهستان شرکت کنید، ابتدا باید به سفارتخانه این کشور در ایران مراجعه کرده و اقدام به دریافت ویزا کنید

لهستانبانام رسمی جمهوری لهستان، کشوری در مرکز اروپااست که شصت و نهمین کشور بزرگ اروپا هم است. پایتخت کشور لهستان، شهر ورشواست. مهم‌ترین شهرهای این کشور هم کراکوف، ووچ، وروتسلاو و گدانسک هستند.

لهستان هشتمین کشور در قاره اروپا و ششمین در اتحادیه اروپایی است. برای سفر به این کشور لازم است ویزای شینگنلهستان دریافت کنید.

سفارت جمهوری لهستان کجاست؟

سفارت جمهوری لهستان در تهران، بلوار آفریقا، خیابان پیروز، پلاک ۲ قرار دارد.

تلفن: 88787262

سوالات متداول در مورد دریافت ویزای لهستان

آیا تمامی مدارک باید تائید امور خارجه و دادگستری باشند؟

فقط شناسنامه و کارت ملی باید تأییدیه کامل داشته باشند، باقی مدارک ترجمه عادی کفایت می‌کند.

آیا هر فردی باید فرم جداگانه پر کند یا بچه‌ها همراه فرم پدر و مادر هستند؟

هر شخص باید فرم جداگانه و مدارک کامل و جدا داشته باشد.

آیا حتماً ورود باید لهستان باشد؟

بله و اینکه باید بیشترین مدت‌زمان اقامت در لهستان باشد.

آیا ترجمه‌ها باید به انگلیسی باشد؟

بله

آیا برای دریافت ویزا توریستی، حتماً باید دعوت‌نامه داشته باشیم؟

خیر با رزرو هتل می‌توانید اقدام کنید.

آیا لزومی به حضور خود شخص برای تحویل مدارک است؟

بله تمامی افراد بالای ۱۲ سال برای تحویل مدارک باید حضورداشته باشند الزامی برای حضور کودکان زیر ۱۲ سال نیست

فرم درخواست ویزا را از کجا باید تهیه کنیم؟

فرم و وقت باید به‌صورت آنلاین داخل سایت گرفته شود برای دریافت فرم به سفارت مراجعه نکنید

چند بار امکان پر کردن فرم هست؟

هر شخص تنها اجازه دارد یک‌بار فرم را پر کند و بعد از پر کردن و ثبت شدن، امکان هیچ‌گونه تغییر، جابجایی و کنسلی نیست. اگر خواستار تغییر وقت هستید، باید منتظر باشید تا از وقت گرفته‌شده ۲۴ ساعت بگذرد و مجدد اجازه دارید که فرم را پرکنید.

درصورتی‌که نتوانستیم فرم را پرینت بگیریم چکار کنیم؟

اگر بعد از ثبت شدن، به هر دلیلی نتوانستید پرینت فرم را داشته باشید، بعد از ۲۴ساعت به آدرس ایمیلی که داخل فرم ارائه دادید ارسال می‌شود، یا اگر نتوانستید ثبت کنید، باید مجدداً فرم را پرکنید.

هزینه ویزای جمهوری لهستان

برای بزرگ‌سالان، ۶۰ یورو.

برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال، ۳۵ یورو.

برای کودکان زیر ۶ سال رایگان

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی جمهوری لهستان

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای توریستی لهستان به این شرح است:

تکمیل فرم‌های درخواست ویزا به‌طور کامل و امضاء آن (تمامی سؤالات بايد به‌طور کامل جواب داده شود؛ نام پدر و نام مادر و نام‌های فاميل آنان، نام و نام فاميل همسر، تاريخ و محل تولد)

يک قطعه عکس جديد رنگی (اندازه ۳٫۵ در ۴٫۵ سانتی‌متر، تمام‌رخ و زمینه سفيد)

پاسپورت معتبر که توسط دارنده امضاشده باشد. گذرنامه بايد حداقل سه ماه از تاريخ پايان رواديد شینگن اعتبار داشته باشد.

کپی گذرنامه (صفحه ۱ تا ۵ گذرنامه جديد - و از صفحه ۱ الی ۱۰ گذرنامه قديمی)

کپی از ویزاهای قبلی که از سایر کشورها در طول سه سال گذشته چه در گذرنامه قدیم و چه در گذرنامه جدید دریافت شده، مخصوصاً اگر روادید شینگن باشد.

کپی کارت شناسایی (شناسنامه) (کلیه صفحات آن)

مدارک برای اثبات روابط متقاضیان روادید

شناسنامه (کارت شناسایی خانوادگی)

گواهی تولد

گواهی ازدواج

کارت تحصیلی

بلیت برگشت

کپی رزرو بلیت با شماره ثبت رزرو مسافر (شماره رزرواسیون) برای مسیر ایران - لهستان - ایران

زمانی که صدور ویزا قطعی می‌شود، اصل بلیت باید ارائه شود. بلیط مسافرتی نباید برای بیشتر از مدت ۹۰ روز اقامت در محدوده کشورهای شینگن باشد.

درصورتی‌که شما شخصاً فعالیت بازرگانی خودتان را دارید: هرگونه روزنامه رسمی با درج آگهی ثبت شرکت و یک کپی از آخرین تغییرات در شرکت. کارت بازرگانی که توسط وزارت بازرگانی صادرشده باشد به همراه یک کپی از اجازه یا موافقت‌نامه تأسیس شرکت که توسط وزارت صنایع و صنایع سنگین صادرشده باشد. نام، آدرس و شماره تلفن تماس، همین‌طور تأییدیه مبنی بر پرداخت هزینه‌های اقامت شما. اثبات توانایی و اعتبار مالی شرکت شما.

درصورتی‌که شما کارمند شرکت هستید: معرفی‌نامه از شرکت شامل آدرس، شماره تلفن، نام و مشخصات شرکت به همراه شغل و مقام دعوت‌شده در شرکت مذکور، علت مسافرت و نوع همکاری، مدت اقامت و آيا در طول اقامت در خارج، شرکت شما متقبل هزينه‌های مربوطه خواهد بود يا خير، برگه حقوق رسمی (آخرین و اولین ماه پرداخت حقوق) مهرشده توسط سازمان تأمین اجتماعی (لیست بیمه).

درصورتی‌که محصل یا دانشجو هستید: تائید به از مدرسه یا دانشگاه، کارت دانشجویی و کپی آن

در صورت ارائه دعوت‌نامه، دعوت‌نامه باید امضاشده باشد و تمام مشخصات دعوت شونده باید با جزئیات در آن قید شود. همچنین علت مسافرت، مدت اقامت و اینکه آیا کمپانی دعوت‌کننده متقبل هزینه‌های اقامت دعوت شونده هست یا خیر؟ دعوت‌نامه باید به این سفارتخانه فاکس شود و متقاضی ویزا باید اصل آن را در دست داشته باشد.

درصورتی‌که شما نماينده شرکت دعوت‌کننده هستيد: اصل قرارداد کار شما که نشان‌دهنده نمايندگی شما از شرکت مذکور است به همراه يک کپی آن لازم است.

مدارک نشان‌دهنده همکاری‌های قبلی شما با کمپانی دعوت‌کننده مثل صورت‌حساب معاملات، اثبات پرداخت‌ها يا هرگونه قرارداد امضاشده میان دو طرف.

رزرو محل در هتل و تأییدیه آن.

هزینه تقاضای روادید ۶۰ یورو برای هر روادید است. هزینه‌های درخواست روادید قابل‌برگشت نیست.

صورت‌حساب بانکی تاریخ صورت‌حساب‌ها نباید از سه ماه کمتر باشد

بيمه پزشکی مسافرت (حداقل پوشش بيمه مذکور مبلغ ۳۰, ۰۰۰ يورو يا ۵۰, ۰۰۰ دلار آمريکايی باشد. پوشش بيمه برای بازگشت به وطن در موارد نياز پزشکی، پوشش بيمه جهت کمک‌های پزشکی اورژانس در بيمارستان‌ها) و کپی آن. این بیمه‌نامه باید برای کلیه کشورهای عضو شنگن معتبر باشد.

افراد زیر سن قانونی

- در صورت مسافرت کودکان به‌تنهایی یا همراه یکی از والدین: اجازه رسمی هر دو والدین یا سرپرست قانونی آنان موردنیاز است.

- امضاها باید تائید قانونی داشته باشد در دفترخانه رسمی مورد تائید قانونی قرار گیرد و امضای تائید شده توسط مهر آی. دِ آر ۶۰۰۰ موردقبول نیست

- افراد زیر سن قانونی این اجازه‌نامه‌های رسمی را باید در تمامی طول مسافرتشان به همراه داشته باشند.

متقاضیان روادید باید هرکدام به‌طور مستقل و پس از تکمیل کلیه مدارک درخواست، اقدام به تعیین وقت قبلی برای ارائه مدارک کنند.

توجه: سفارت لهستان حق درخواست هرگونه مدارک اضافی بر ليست بالا را برای خود محفوظ می‌دارد.

نکات مهم بعد از داشتن روادید شینگن

دارا بودن يک رواديد معتبر جهت سفر به کشورهای عضو شنگن نهایتاً تضمينی بر غیرقابل تغيير بودن مجوز صادرشده ویزا جهت ورود يا اقامت موقت شما در کشورهای عضو شینگن نیست. امکان دارد که در مرزهای ورودی کشورهای عضو شینگن از شما خواسته شود که مجدداً مدارکی را به مأموران ارائه دهيد که توصيه می‌شود که کپی مدارکی را که زمان تقاضای رواديد شینگن ارائه نموده‌ايد را به همراه خود داشته باشيد.

درصورتی‌که دارای روادید کثیرالمسافرت شینگن هستید باید بیمه مسافرت شما نیز به طول مدت اقامت شما در دفعات متعدد در کشورهای شنگن، معتبر باشد. در این رابطه در سفارت کشور صادرکننده روادید شینگن، از شما تعهدنامه امضاشده مبنی بر این مطلب می‌کند.

عکس‌های ارائه‌شده برای درخواست روادید باید دارای مشخصات زیر باشد:

از روبرو و مشخص

چاپ روی کاغذی باکیفیت بالا

رنگی

۳٫۵در ۴٫۵

عکس جدید که از زمان آن نباید ۶ ماه بیشتر گذشته باشد.

شخص باید رو به دوربین بوده و زمینه عکس روشن باشد.

تمام سر تا روی شانه مشخص باشد. ۷۰ الی ۸۰ در صد عکس، صورت جای گرفته باشد.

چشم‌ها باز و مشخص باشند. چشم‌ها نباید با مو پوشیده شده باشند.

عینک با شیشه روشن و بدون اینکه چشم‌ها پوشیده شده باشد؛ بدون انعکاس نور.

به دلیل مسائل مذهبی، پوشش سر موردقبول است؛ درصورتی‌که چانه، پیشانی و گونه‌ها مشخص باشد، بدون اینکه پوشش سر سایه بر صورت داشته باشد.

عکس‌های بدون مشخصات گفته‌شده در بالا موردقبول نیست.

 

 

 

مونا رحیمی بازدید : 63 سه شنبه 09 بهمن 1397 زمان : 15:31 نظرات (0)

رتبه بالای دانشگاه‌های چین و ارزان بودن هزینه تحصیل در چین نسبت به دیگر کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی، چین را تبدیل به کشوری دانشجو پذیر کرده است.

چین که بانام جمهوری خلق چین نیز شناخته می‌شود، در قاره‌ آسیا را دارد و پرجمعیت‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود. کشور چین همچنین ازنظر مساحت، در جایگاه چهارمین کشور بزرگ جهان قرار دارد. این کشور عظیم از شمال به مغولستان، از شمال خاوری به کشور روسیه از خاور به کشور کره شمالی، دریای زرد و دریای چین شرقی، از جنوب به دریای چین جنوبی، کشور ویتنام، لائوس میانمار برمه، هند، بوتان و نپال از غرب به کشورهای هند، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان  و از شمال غربی به کشور قزاقستان محدود است.

چین دارای کهن‌ترین تمدن بشری است و پیشینه فرهنگی آن به هزاران سال قبل برمی‌گردد. نظام اجتماعی آن در ۳۵۰۰ سال پیش تثبیت‌شده و قرن‌ها است که تمدن چین دارای شهرت خاص و عام است.

تحصیل در چین نیز بنا به دلایل مختلفی مانند قرار داشتن دانشگاه‌های چین در میان‌برترین دانشگاه‌های دنیا، تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه تحصیل و زندگی مقرون‌به‌صرفه و... یکی از اولویت‌های دانشجویان خارجی علاقه‌مند به ادامه تحصیل در خارج است.

چگونگی نظام آموزشی و مدت هر مقطع تحصیلی

تحصيلات‌ پيش‌دانشگاهی

در کشور چين تحصيلات ابتدائی از ۶ سالگی به مدت پنج يا ۶ سال است. در اين دوره، دانش‌آموزان ملزم به گذراندن دروس متنوعی نظير زبان چينی، رياضيات، مطالب اخلاقی، ورزش و فعاليت‌های فوق‌العاده هستند. سپس وارد دوره آموزشی مقطع متوسطه می‌شوند که ۶ سال به طول می‌انجامد و به دو مقطع آموزش متوسطه و آموزش فنی و حرفه‌ای تقسیم می‌شود. هريک از اين دوره‌ها خود شامل دو مرحله آموزشی سه‌ساله مقدماتی متوسطه و دوره سه‌ساله تکميلی متوسطه هستند که در قالب دوره‌های چهارساله و سه‌ساله ارائه می‌شوند. دانش‌آموزانی که از مدارس مقدماتی متوسطه فارغ‌التحصيل می‌شوند، از مجوز ورود به مراکز متوسطه فنی و حرفه‌ای برخوردار هستند؛ در اين مراکز آموزشی برنامه‌های آموزشی دو تا چهار سال ارائه می‌شود.

تحصيلات‌ دانشگاهی

دانشگاه‌ها دانشكده‌ها و مؤسسات آموزش عالی به ارائه برنامه‌های چهار يا پنج‌ساله و همچنين، دوره‌های تخصصی دو تا سه سال مبادرت می‌کنند. آن دسته از دانشجويان كه به اتمام نخستين دوره نائل می‌شوند، از مجوز حضور در دوره‌های بعدی برخوردار می‌شوند. دانشگاه‌های چين به چند دسته تقسيم می‌شوند؛ برخی از دانشگاه‌ها مستقیماً تحت نظارت وزارت آموزش عالی قرار دارند و تعدادی از آن‌ها نيز توسط شهرداری‌ها و استانداری اداره می‌شوند. علاوه بر اين، تعدادی ديگر نيز توسط مراكز محلی شهرها زیر نظر قرار دارند. آن دسته از دانش‌آموزانی كه از مراكز آموزش متوسطه فارغ‌التحصيل شده‌اند، می‌توانند پس از قبولی در آزمون ورودی به دانشگاه راه يابند.

‌دوره‌های تحصيلی

Associate دو تا سه سال تحصيل بعد از دوره متوسطه

Bachelor شامل چهارتا پنج سال تحصيل در دانشگاه‌های معتبر بعد از دوره متوسطه

Master شامل دو تا سه سال تحصيل به‌صورت آموزشی و پژوهشی (کار عملی، نوشتن و دفاع از پايان‌نامه/تز) در رشته‌های گوناگون بعد از دوره كارشناسی

Doctor Ph.D شامل سه سال تحصيل همراه با رساله بعد از كارشناسی ارشد

زبان مراکز آموزشی و دانشگاهی

داوطلبان ادامه تحصیل در چین که قصد دارند به زبان چینی تحصیل کنند، باید مدرک HSK (مدرک سنجش سطح زبان چینی) را اخذ کنند. نمره هر دانشگاه و رشته متفاوت است. آزمون HSK سه بار در سال بار در چین برگزار می‌شود. برای مقطع کارشناسی در چین نمره ۴ (در برخی دانشگاه‌ها بالاتر)، کارشناسی ارشد و دکترا ۶ به بالا موردنیاز است.

البته متقاضیان تحصیل در چین می‌توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند که در این صورت برای کارشناسی نمره آیلتس ۶، کارشناسی ارشد ۶٫۵ و دکترا ۷ به بالا، بسته به دانشگاه و رشته موردنیاز است. دانشجویان می‌توانند دوره‌ای چندماهه را به‌عنوان پیش‌نیاز پیش از شروع دانشگاه گذرانده تا به سطح زبان موردنظر دانشگاه رسیده و سپس شروع به تحصیل نمایند.

میانگین هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه‌های چین به‌طور سالانه در حدود دو تا چهار هزار دلار است. البته این مبلغ بنا به نوع دانشگاه متغیر است و در صورت دریافت بورسیه دانشجو این هزینه را پرداخت نمی‌کند.

میانگین هزینه زندگی در چین

به‌طورکلی، به‌صورت میانگین هزینه زندگی در چین در حدود ۲۰ درصد از میانگین هزینه‌ها در ایران بالاتر است بخش عمده و مهم هزینه‌ها در این کشور را خوراک و پوشاک و مسکن و رفت‌وآمد و… دربر می‌گیرد و با توجه به تغییرات سالانه نظام اقتصادی در کشور چین، این هزینه‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شوند.

نکته قابل‌توجه اینکه تقریباً تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی چین و بسیاری از کالج‌های زبان چینی خوابگاه‌هایی را به دانشجویان خود اختصاص می‌دهند. این خوابگاه‌ها می‌توانند داخل یا خارج از دانشگاه باشند. هزینه خوابگاه‌ها بر اساس تعداد نفرات، محل خوابگاه در شهر، خصوصی یا دولتی بودن آن، امکانات و تسهیلات خوابگاه و مواردی ازاین‌دست تعیین می‌شود. خوابگاه‌های خارج از دانشگاه معمولاً به دلیل امکانات بیشتری که ارائه می‌کنند، قیمت بیشتری دارند.

بیمه تحصیلی و درمانی دانشجو در چین

دانشجویان خارجی در چین ملزم به خرید بیمه پزشکی و حادثه هستند. خرید بیمه هم در کشور خود دانشجو و هم در مقصد دانشجویی یعنی چین امکان‌پذیر است. هزینه بیمه سالیانه ۱۰۰ دلار آمریکا هزینه دارد.

 

کار و ویزای دانشجویی در چین

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های چین رادارند، ابتدا باید دانشگاه موردنظر خود را انتخاب کرده و تمامی مدارک موردنیاز برای پذیرش در دانشگاه مربوطه را ارسال کنند. پس از تائید مدارک دانشجو از طرف دانشگاه موردنظر، دانشجو نامه پذیرش خود را اخذ می‌کند. متقاضی باید نامه پذیرش خود به همراه سایر مدارک موردنیاز را جهت اخذ ویزای تحصیلی چین به سفارت ین کشور در ایران ارائه دهد.

اخذ ویزا برای والدین یا همسر دانشجو

دولت چین برای اعضای خانواده دانشجویان خارجی در چین دو نوع ویزای S1 و S2 را صادر می‌کند. مدت‌زمان اعتبار ویزای S1 بیش از ۱۸۰ روز و ویزای S2 کمتر از ۱۸۰روز است.

 

      

 

مونا رحیمی بازدید : 62 سه شنبه 09 بهمن 1397 زمان : 13:01 نظرات (0)

عواملی باعث رد شدن ویزای شینگن در سفارت و یا کنسولگری می‌شود را بشناسید. این واقعیت است که یک ویزای شینگن در هر زمان ممکن است رد شود، چیزی که شاید مورد رضایت متقاضیان اخذ ویزا نباشد. بسیاری از متقاضیان اخذ ویزا گیج می‌شوند و قادر به درک دقیق دلیل رد شدن ویزای شینگن خود نمی‌شوند. به همین دلیل  توضیحات ذیل دریافتن دلیل مشخص رد شدن ویزا  به شما عزیزان کمک شایانی می‌کند.

1.فعالیت جنایت‌کارانه گذشته یا کنونی

شرایط و اقدامات متقاضی درگذشته و حال، نقش بسیار مهم زیادی در تصمیم‌گیری افسر کنسولی در صدور ویزای شینگن دارد. در چنین مواردی، به این دلیل که تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی یا ثروت عمومی منطقه شینگن (به‌عنوان‌مثال تروریسم، مواد مخدر، سوءاستفاده از کودکان، اعتیاد، سایر جرائم جدی) تلقی می‌شود اخذ ویزای رد می‌شود.

۲. مدارک جعلی

۳. توضیح ناکافی برای اقامت
یکی دیگر از دلایل رد شدن ویزا توسط افسر کنسولی، نداشتن توجیه کافی و هدف از پیش تعیین‌شده برای سفر است. چنین موارد عبارت‌اند از:
عدم انطباق اشتغال و صلاحیت حرفه‌ای با وضعیت مالی ارائه‌شده
 
ناتوانی در ارائه اسناد و مدارک در مورد هدف از سفر و اقامت در منطقه شینگن
از دست دادن دوره درخواست ویزا در انطباق با برنامه سفر ارائه‌شده

۴. گذرنامه آسیب‌دیده

۵. گذرنامه نامعتبر
ارائه گذرنامه‌هایی که  کمتر از سه ماه (۳)  از اعتبار آن‌ها باقی‌مانده اجازه سفر به منطقه شینگن ندارند
ارائه گذرنامه‌هایی که دو صفحه خالی برای ویزای مختلف ندارد
ارائه سند دیگر به‌جای گذرنامه معتبر
ارائه ندادن گذرنامه معتبر  برای افرادی که بیشتر از ده (۱۰) سال دارند

۶. نداشتن هدف مشخصی از سفر
استفاده از سفارت اشتباه از منطقه شینگن
قادر نبودن به اثبات رزرو داشتن محل اقامت برای هر شب اقامت در منطقه شینگن
قادر نبودن به ارائه بلیت پرواز رزروی برای هر متقاضی

۷. نامه مرجع نامعتبر
عدم ارائه یک نامه رسمی در سربرگ اصلی با آدرس شرکت و یا نویسنده آن
ارائه نامه رسمی که سه (۳) ما از تاریخ صدور آن گذشته باشد.
ارائه یک نامه رسمی که مهر و امضای نویسنده نامه نداشته باشد.

۸. امرارمعاش ناکافی
یکی از دلایلی که سفارت یا کنسولگری کشورهای شینگن حاضر به ارائه ویزا نیستند، عدم اثبات امرارمعاش کافی در طول مدت اقامت در منطقه شینگن است چنین مواردی ممکن است شامل:
عدم ارائه صورت‌های مالی بیشتر از یک (۱) ماه از تاریخ صدور آن
عدم ارائه بیانیه‌ای از حساب‌جاری خود ارائه اظهارات کارت اعتباری
نداشتن بودجه کافی در صورت‌های مالی ارائه‌شده
عدم ارائه چک مسافرتی معتبر

۹. تولد غیرقابل‌قبول یا گواهی ازدواج
عدم ارائه گواهی تائید شده توسط مقامات رسمی، به‌عنوان‌مثال وزارت کشور
عدم ارائه گواهی به زبان غیر انگلیسی ترجمه توسط مترجم مجاز
عدم اثبات گواهی مدنی
عدم توانایی در ارائه گواهی پدر و مادر کودک

۱۰. بیمه‌نامه نامعتبر
ازجمله دلایل دیگر عدم توانایی در ارائه پوشش بیمه مسافرتی مناسب برای مدت‌زمان اقامت در منطقه شینگن است.

چنین مواردی شامل:
عدم امکان تأمین یک پوشش بیمه مسافرتی در مقدار پیش‌بینی‌شده
ارائه یک بیمه مسافرتی که کشور مقصد آن را پوشش نمی‌دهد
یا عدم توانایی در ارائه بیمه مسافرتی که سیاست معتبر در سراسر منطقه شینگن داشته باشد
ناتوانی برای نشان دادن یک بیمه مسافرتی که کل روز از سفر در منطقه شینگن را پوشش دهد.

۱۱. فاقد مدرک اقامت و اسکان
عدم ارائه شواهدی رزرو هتل، فاقد ارائه دعوت‌نامه از میزبان، عدم ارائه مدارک و شواهد یک تور از پیش‌پرداخت شده

نحوه اعتراض به رد شدن درخواست ویزای شینگن

در صورت رد روادید، یک برگه ابلاغیه رد درخواست روادید دریافت خواهید کرد که دلایل در آن ذکرشده‌اند. ممکن است بخواهید دلایل رد را با ارائه متعاقب مدارک و توضیحات دیگر برطرف کنید... در چنین مواردی می‌توانید شخصاً و یا از طریق فردی که از سوی شما وکالت دارد به رد درخواست اعتراض و درخواست بررسی مجدد کنید.

-
نامه‌ای تنظیم کرده و در آن شرح دهید که به چه دلیل قصد دارید نسبت به رد درخواست اعتراض کنید.
-
برای نامه اعتراض در خصوص رد درخواست ویزای شینگن باید موارد زیر را رعایت کنید.

ظرف یک ماه پس از رد درخواست با ذکر کامل نام و نام خانوادگی متقاضی، تاریخ تولد و بارکد شش‌رقمی، به‌صورت کتبی و به زبان انگلیسی و یا هرکدام از زبان‌های اروپایی، با امضاء شخص متقاضی و خطاب به سفارت نوشته شود.
نامه می‌بایست حتی‌الامکان با دقت بالا به دلایل رد درخواست بپردازد و آن‌ها را از صحت ساقط و یا تشریح کنید. مدارک درخواستی را می‌توان از طریق پست الکترونیک، پست و یا مستقیماً به سفارت تحویل داد. اصولاً نیازی به حضور مجدد شخص متقاضی در سفارت نباشد.

 

 

 

مونا رحیمی بازدید : 68 چهارشنبه 26 دی 1397 زمان : 11:51 نظرات (0)

راهنمای جامع ویزا

 

زمانی که سخن از سفر خارجی به میان می‌آید، بدون تردید دیدنی‌های جذاب و شاید هزینه‌های گزاف به ذهن همه خطور می‌کند، ولی دریافت ویزا مهم‌ترین بخش این سفر محسوب می‌شود.

ویزا یا روادید یکی از مهم‌ترین ملزوماتی است که قبل از هر سفر خارجی باید برای تهیه آن اقدام شود. درواقع، ویزا سندی است که توسط نمایندگان قانونی دولت هر کشور مانند سفارتخانه  یا کنسولگری برای شهروندان سایر کشورها صادر می‌شود و طبق آن درخواست اتباع خارجی برای ورود، عبور یا اقامت در کشور متبوع آن سفارت به تائید رسیده است. البته باید در نظر داشت که افسران مهاجرت می‌توانند به دلایل مختلف این تقاضاها را رد کنند. همچنین، صدور ویزا از جانب سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌ها منوط به ارائه مدارک و پرداخت وجه به‌منظور بررسی درخواست متقاضی است.

تفاوت ویزا و پاسپورت

 

گذرنامه یکی از اوراق هویتی است که از جانب دولت هر کشوری برای شناسایی هویت و ملیت شهروندان خود در سطح بین‌المللی صادر می‌شود و شامل اطلاعاتی مانند عکس، نام، تاریخ تولد، جنسیت و سایر اطلاعات فیزیکی است. درحالی‌که ویزا به مجوز ورود، عبور یا اقامت برای مدتی معین در کشوری دیگر گفته می‌شود که از طرف مراجع قانونی برای دارنده پاسپورت صادرشده و دریکی از صفحه‌های آن درج می‌شود.

 

انواع کشورها ازنظر صدور ویزا

 

کشورهای جهان بر اساس سیاست‌ خارجی، روابط بین‌المللی و... شرایط متفاوتی را برای صدور ویزا وضع می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، شرایط ویزا برای سفر به كشورهای خارجی دو صورت است؛ كشور مزبور از شهروندان سایر کشورها درخواست ویزا می‌كند ‌یا به‌موجب قراردادهای فی‌مابین، شهروندان كشورهای طرف تفاهم‌نامه از دریافت ویزا معاف یا ملزم به اخذ مجوز ورود و روادیدی جامع هستند.


 
برای مثال، سال‌ها قبل تفاهم‌نامه‌ای (در زمان آتاتورک و رضا‌خان) میان دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده که طبق آن شهروندان دو کشور برای ورود به خاک یکدیگر نیازی به دریافت ویزا ندارند. همچنین، کشورهای اروپایی تحت پیمانی با همین نام، قوانین یکپارچه‌ای در راستای فعالیت‌ها و مقررات مرزی و مسافرتی خود، وضع کرده‌اند که طبق آن تمامی مردم کشورهای خارج از این اتحادیه برای سفر و اقامت در این مناطق، موظف به اخذ مجوز ورود و روادیدی جامع و واحد موسوم به ویزاشینگن (Schengen Visa) هستند.

 

مدارک مشترک برای درخواست ویزا

 

معمولاً سفارتخانه‌ها بنا به قوانین داخلی خود مدارک متفاوتی را از متقاضیان برای صدور ویزا درخواست می‌کنند، ولی تعدادی از موارد لیست مدارک درخواستی تقریباً برای همه کشورها مشترک است؛ برای مثال، گذرنامه دارای اعتبار (حداقل شش ماه)، تکمیل فرم تقاضا، مدارک مالی (پرینت گردش حساب بانکی)، عکس، مدارک شغلی (جواز کسب، گواهی اشتغال به تحصیل و...)، بلیت رفت‌وبرگشت، واچر هتل  و بیمه مسافرتی.

انواع ویزا بر اساس نوع سفر

طبقه‌بندی‌های متفاوتی در کشورهای مختلف برای ویزاها وجود دارد، ولی به‌طورمعمول ویزاها را بر اساس هدف سفر می‌توان به گروه‌های زیر تقسیم کرد:

ویزای ترانزیت

دارندگان این ویزا می‌توانند از کشور ثالث (میانجی) به‌منظور رسیدن به مقصد اصلی عبور کنند. این ویزا دارای اعتباری محدود (از چند ساعت تا ۱۰ روز) بسته به طول مسیر در کشور واسطه است. این ویزا اغلب توسط خدمه ناوگان حمل‌ونقل (و...)، رانندگان، قایق‌های ماهیگیری و... استفاده می‌شود.

ویزای اقامت کوتاه‌مدت یا ویزای توریستی

بسیاری از کشورها بنا به دلایل مختلف این ویزا را به گروه‌های مختلف طبقه‌بندی می‌کنند؛

۱‌ ویزای توریستی یا به عبارتی روادید گردشگری (Tourist visa): ویزای توریستی یکی از متداول‌ترین روش‌های فر و پر تقاضاترین انواع ویزا است که برای مدتی محدود به‌منظور گردش در کشور مقصد صادر می‌شود و دارندگان این ویزا مجاز باکار یا ادامه تحصیل در کشور مقصد نیستند.

۲‌ ویزای اختصاصی (Private visa): که به‌وسیله ارسال دعوت‌نامه از طریق یکی از شهروندان کشور مقصد برای بازدید صادر می‌شود.

 

۳‌ ویزای پزشکی یا درمانی (Visa for medical reasons): این نوع ویزا برای بیمارانی است که برای ادامه درمان به خارج از کشور اعزام می‌شوند.

۴ ویزای تجاری/بازرگانی (Business visa): این نوع از ویزا نیز برای انجام مبادلات تجاری صادر می‌شود.

۵ ویزای کار در تعطیلات یا ویزای تبادل فرهنگی (Cultural exchange visa / Working holiday visa): این نوع از ویزا در موراد خاصی برای کار (در برخی مواقع برای تحصیل) به‌منظور تأمین هزینه‌های سفر صادر می‌شود. این نوع از ویزا اغلب توسط جوانان اهل سفر و جهانگردی مورداستفاده قرار می‌گیرد و هدف از آن تشویق به سفر و تبادل فرهنگی میان کشورهای امضاکننده تفاهم‌نامه است.

۶ ویزای زیارتی (Pilgrimage visa): این ویزا برای انجام سفرهای زیارتی و انجام مناسک مذهبی در کشورهایی مانند عربستان عراق ایران صادر می‌شود. ویزای حج و ویزا اربعین نمونه‌های این نوع ویزا هستند.

ویزاهای بلندمدت

این ویزاها نسبت به ویزاهای کوتاه‌مدت از مدت اعتبار بیشتری برخوردار هستند، ولی ویزای اقامت دائم محسوب نمی‌شوند.

 

۱ ویزای تحصیلی (Student visa): برای ادامه تحصیل دانشجویان در کشوری دیگر صادر می‌شود. البته ویزای تحقیقاتی (Research visa) نیز زیرمجموعه ویزای تحصیلی محسوب می‌شود و دارندگان آن می‌توانند برای انجام کارهای تحقیقاتی در مدتی معین در کشور مقصد اقامت کنند.

۲ ویزای کار موقت (Temporary worker visa): دریافت این نوع ویزا مشکل است، ولی نسبت به ویزای تجاری از مدت اعتبار بیشتری برخوردار است. نکته قابل‌توجه اینکه ویزای خبرنگاری (Journalist visa) نیز زیرمجموعه , ویزای کار موقت محسوب می‌شود و دریافت آن از جانب سازمان‌های مربوطه برای کارکنانی که برای مأموریت به برخی کشورها اعزام می‌شوند، الزامی است.

۳ ویزای اقامت (Residence visa): این نوع ویزا برای اقامت طولانی‌مدت در کشور میزبان صادر می‌شود.

ویزاهای مهاجرتی

 

ویزای مهاجرتی (Immigrant visas) ویژه افرادی است که باهدف تغییر محل زندگی قصد مهاجرت به کشور دیگری رادارند؛ ازدواج با شهروند تابعه کشور مقصد نیز زیر دسته ویزای مهاجرتی است.

ویزاهای رسمی

ویزای رسمی یا ویزای دیپلماتیک (Official visas) ویژه مقام‌های رسمی و افرادی است که برای انجام مأموریت‌های دیپلماتیک عازم کشورهای خارجی می‌شوند.

 

انواع ویزا بر اساس تعداد ورود و خروج

ویزای یک‌بار ورود یا سینگلی (Single visa) اعتبار این ویزا پس از یک‌بار ورود و خروج به کشور مقصد حتی در صورت وجود تاریخ و اعتبار از بین می‌رود.

ویزای دو بار ورود یا دابل (Double visa) دارنده این ویزا می‌تواند تا زمانی که ویزا ازنظر تاریخ دارای اعتبار است، دو بار به کشور مقصد وارد و خارج شود.

ویزای چند بار ورود یا مالتیپل (Multiple visa) دارنده این ویزا می‌تواند تا زمانی که ویزا ازنظر تاریخ دارای اعتبار است به دفعه‌های مکرر به کشور مقصد وارد و خارج شود.

ویزای صفربار ورود یا ترانزیت فرودگاهی (Airport transit visa) بعضی از کشورها برای تعویض هواپیما در فرودگاه آن کشور نیز درخواست ویزا می‌کنند. دارنده این ویزا حق خروج از فرودگاه را حتی برای چند دقیقه ندارد و در حقیقت، این ویزا مجوز خارج شدن از هواپیما، رفتن به سالن ترانزیت و سوار شدن به هواپیما به مقصد کشور بعدی است.

انواع ویزا بر اساس روش درخواست

 

کشورها بر اساس مراحل صدور ویزا نیز به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛

۱کشورهای معاف از ویزا کشورهایی هستند که برای سفرهای توریستی نیازی به دریافت ویزا وجود ندارد.

۲کشورهایی که پیش از سفر به آن‌ها باید برای تهیه ویزا اقدام کرد. اغلب کشورهای جهان برای شهروندان ایرانی در این دسته قرار دارند و پیش از سفر به آن‌ها باید با مراجعه به سایت سفارت لیست مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و سپس برای دریافت ویزا و نوبت اقدام کرد.

۳ویزا در بدو ورود (visa on arrival): برای دریافت این ویزا نیازی به تعیین وقت یا مراجعه حضوری به سفارت وجود ندارد و صرفا در زمان ورود به کشور مقصد ضمن پرداخت وجه (بعضی از کشورها نیاز به یک سری مدارک نیز دارند) مهر یا برچسب ویزا در پاسپورت درج می‌شود.

 

۴ ویزا الکترونیک (e-Visa) در این نوع ویزا کلیه اطلاعات از طریق شماره گذرنامه دریافت شده و تمامی مراحل صدور ویزا به صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ همچنین تا پیش از سفر هیچ‌گونه برچسب یا مهری در گذرنامه درج نمی‌شود.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در حوزه مشاوره و امور مهاجرتی میتوانید از مقالاتی که در وبلاگ های زیر منتشر شده استفاده کنید

 

معرفی کشورها برای مهاجرت

موسسه مهاجرتی

مهاجرت واخذ اقامت کشورهای اروپایی

مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک در اروپا

اقامت اروپا

 



مونا رحیمی بازدید : 54 سه شنبه 25 دی 1397 زمان : 18:37 نظرات (0)

چگونه پاسپورت را تمدید کنیم؟

گذرنامه یا پاسپورت یکی از مهم‌ترین اوراق هویتی است که دارای اعتبار برای مدتی معین است و در صورت اتمام اعتبار، مفقود یا مخدوش شدن دارنده گذرنامه باید برای تعویض آن اقدام کند.

گذرنامه یا پاسپورت دفترچه‌ای مشابه شناسنامه است و یکی از مدارک هویتی شخصی محسوب می‌شود که از سوی دولت‌ها برای شهروندانشان صادر می‌شود تا بتوانند با اجازه دولت مقصد (به‌عبارت‌دیگر، ,ویزا از طریق مرززمینی، هوایی یا دریایی به کشور دیگری سفر کنند.

گذرنامه نیز همانند سایر اوراق هویتی مانند گواهینامه، کارت ملی و... دارای مدت اعتبار معینی است و در موارد زیر باید دارنده گذرنامه برای تعویض آن اقدام کند؛

پایان یافتن اعتبار پنج‌ساله آخرین روزی که در گذرنامه به‌عنوان اعتبار درج می‌شود، الزاماً تاریخ انقضای آن نیست؛ ازاین‌رو، پیشنهاد می‌شود تا همیشه شش ماه قبل از تاریخ انقضا برای تعویض اقدام شود، زیرا سفارتخانه ها و نیز شرکت‌‌های حمل‌ونقل (خطوط هوایی، شرکت‌های کشتیرانی و...) برای مسافران بااعتبار گذرنامه‌ای محدود ویزا و بلیت صادر نمی‌کنند.

پر شدن صفحه‌‌های گذرنامه

تغییر یافتن نام، نام خانوادگی یا تاریخ تولد با استناد به شناسنامه ایرانی

درخواست تغییر محل اقامت

مخدوش شدن گذرنامه سوختگی، آب‌دیدگی و...

درخواست تفکیک نام فرزندان از گذرنامه

 

مدارک لازم برای تعویض گذرنامه

متقاضیان قبل از مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

مدارک مشترک برای بانوان و آقایان

۱تهيه فرم و شناسه گذرنامه از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي پليس+۱۰

۲پرداخت وجوه مقرر از طریق دستگاه کارت‌خوان (POS) موجود در پیشخوان (واریز از طریق اینترنت، عابر بانک و فیش واریزی بانک به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

۳اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی يا تأییدیه ثبت‌احوال برای کليه متقاضيان.

۴ارائه اصل آخرين گذرنامه (در صورت معتبر بودن

۵یک قطعه عکس ۴*۶ جديد و رنگی با زمينه سفيد و تمام‌رخ به‌طوری‌که:

 ۶ ماه از تاريخ انداختن آن نگذشته باشد.

 آقايان بدون کلاه و عينک کراوات و زیورآلات و آرایش مو و محاسن به‌طوری‌که پيشانی و گوش‌ها مشخص باشند. همچنین، رنگ لباس و زمینه یکسان نباشد.

 خانم‌ها باحجاب کامل بدون آرايش و زيورآلات، با استفاده از روسری و یا مقنعه ساده و تیره به‌طوری‌که گردی صورت مشخص باشد. (برای دختران بالای ۶ سال باحجاب کامل

۶اجازه محضری برای افراد زير ۱۸ سال از سوی پدر یا قیم قانونی.

۷افراد بالای ۱۵ سال ضمن حضور در دفتر باید شناسنامه عکس‌دار ارائه کنند.

۸افراد زیر ۱۵ سال ضمن حضور در دفتر باید گواهی اشتغال به تحصيل، دفترچه بيمه يا گذرنامه عکس‌دار ارائه کنند.

نکتهبرای افراد زیر ۶ سال، کودک باید در دفتر حاضرشده و ولی کودک یک قطعه عکس از کودک خود را ارائه کند.

۹بازنشستگان نظامی که پنج سال تمام از بازنشستگی آن‌ها نگذشته است، ارائه نامه از حفاظت يگان مربوطه الزامی است.

بازنشستگان نظامی که پنج سال از بازنشستگی آن‌ها می‌گذرد، باید اصل و کپی کارت کانون بازنشستگان را ارائه دهند (نیازی به ارائه گواهی از سازمان متبوع وجود ندارد.

نظامیان شاغل باید نامه موافقت حفاظت یگان مربوطه را ابتدا به دبیرخانه اداره گذرنامه ارائه و پس از ثبت به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه کنند.

 

مدارک اختصاصی بانوان

اجازه محضری برای بانوان متأهل از سوی همسر؛

بانوان مقيم خارج نیازی به اجازه محضری همسر ندارند؛ همچنین، اقامت با گذرنامه ايرانی قابل‌قبول است.

بانوانی که همسر آن‌ها فوت کرده، باید اصل گواهی فوت همسر و يا اصل شناسنامه باطل‌شده همسر و بانوان مطلقه باید اصل طلاق‌نامه را ارائه کنند.

مدارک اختصاصی آقایان

ارائه اصل و کپی کارت پايان خدمت يا معافيت صرفاً هوشمند (کارت‌های قدیمی اعتبار ندارند) يا موافقت‌نامه سازمان وظيفه عمومی برای مشمولان.

افرادی که اقدام به تعویض کارت پایان خدمت یا معافیت قدیمی به هوشمند کرده‌اند، پس از گذشت ۲۴ ساعت از درخواست تعویض، می‌توانند با ارائه برگه ثبت درخواست تعویض کارت به افسران گذرنامه مستقر در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، درخواست صدور یا تعویض گذرنامه دهند.

 آقايان بالای ۵۰ سال احتياج به ارائه کارت پايان خدمت ندارند.

آقايان دانشجو يا دانش‌آموز برای خروج از کشور باید نامه از محل تحصيل خود دريافت و به سازمان وظيفه عمومی تحويل دهند.

مراحل تعویض گذرنامه

برای تعویض گذرنامه متقاضی باید شخصاً با در دست داشتن مدارک به نزدیک‌ترین دفتر پلیس +۱۰ به محل زندگی خود مراجعه کند. در دفتر پیشخوان پس از ارائه مدارک و واریز وجوه مقرر، افسر گذرنامه حاضر در دفتر مدارک را بررسی کرده و پس از تائید وی، رسیدی توسط پیشخوان به متقاضی تحویل داده می‌شود. ارائه این رسید در زمان تحویل گذرنامه الزامی است.

گذرنامه جدید توسط پست از یک هفته تا حداکثر ده روز به نشانی مندرج در فرم متقاضی ارسال می‌شود. این زمان برای صدور گذرنامه جدید در صورت مفقودی شش ماه است.

 

 

شرایط تعویض گذرنامه در خارج از کشور

شهروندان ایرانی ساکن خارج از کشور که متقاضی صدور یا تعویض گذرنامه‌های خود هستند، می‌توانند جهت اطلاع از شرایط و ضوابط صدور گذرنامه به وب‌سایت سفارت ایران در کشور محل اقامت خود و نیزسامانه امور ایرانیان وزارت خارجه  مراجعه کنند.

مراجع قانونی تعویض گذرنامه

تجدید گذرنامه در ایران  در شعبه‌های پلیس +۱۰ و در خارج از ایران در سفارت‌خانه‌ها یا نمایندگی‌های کنسولی ایران امکان‌پذیر است.

در صورت مفقود شدن گذرنامه چه باید کرد؟

شهروندانی که گذرنامه معتبر آن‌ها مخدوش یا مفقودشده، می‌توانند برای اعلام فقدان یا تعویض گذرنامه به اداره گذرنامه مراجعه کنند. شهروندان تهرانی جهت اعلام فقدان و تعویض گذرنامه مخدوش یا بررسی ممنوعیت فقط باید به اداره گذرنامه تهران بزرگ واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور مراجعه کنند.

نکتهافرادی که اعتبار گذرنامه مفقود یا مخدوش آن‌ها به اتمام رسیده است، نیازی به اعلام فقدان نداشته و می‌توانند مستقیماً به دفاتر مراجعه کنند.

شهروندان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند در صورت مفقودی گذرنامه می‌توانند مرتب را به سفارت‌، نمایندگی‌ کنسولی یا دفتر حفاظت منافع ایران در کشور مربوطه اطلاع دهند. همچنین، در خارج از کشور علاوه بر سفارت یا کنسولگری باید پلیس و مقام‌های محلی نیز در جریان قرار بگیرند.

هزینه تعویض گذرنامه

طبق اطلاعیه موجود دردر گاه خدمات الکترونیک نیروی انتطامی مبلغ ۳۷, ۵۰۰ ریال + ۱, ۰۰۰, ۰۰۰ ریال بابت تعویض عادی گذرنامه و ۳۶۹, ۸۰۰ ریال (با احتساب هزینه پستی) برای گذرنامه‌های مفقودی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

 

 

مونا رحیمی بازدید : 85 سه شنبه 25 دی 1397 زمان : 17:07 نظرات (0)

چگونه ویزای توریستی روسیه بگیریم؟

روسیه یکی از قدرتمندترین کشورها و پهناورترین سرزمین‌های جهان است که بدون ویزا سفر به آن امکان‌پذیر نیست.

روسیه  یکی از شش کشور مطرح  توریستی در جهان است و مسکو ، پایتخت روسیه، شهری تاریخی و زیبا با جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب است. این شهر، یکی از سرزنده‌ترین و پرهیجان‌ترین شهرهای روسیه و اروپا است که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند وجاذبه های زندگی شهری مانند مراکز خرید بزرگ و باشکوه در خیابان های جذاب و دیدنی آن هر گردشگری را برای سفر به آنجا وسوسه می‌کند.

البته کلیه اتباع خارجی پیش از سفر به روسیه باید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری این کشور در مبدأ برای تهیه ویزا اقدام کنند.

انواع ویزای روسیه

 

ویزا توریستی گردشگری

ویزای خصوصی خانواده یا دوستان نزدیک

ویزای تجاری

ویزا کار

ویزای ترانزیت

ویزای تحصیلی

 

ویزای توریستی روسیه

ویزای توریستی برای متقاضیانی صادر می‌شود که به‌قصد گردش و تفریح به روسیه سفر می‌کنند. مدت اعتبار این ویزا حداکثر یک ماه است و به دو صورت یک یا دو بار ورود صادر می‌شود.

 

مدارک لازم برای صدور ویزای توریستی

۱تکمیل فرم درخواست ویزا به زبان انگلیسی 

۲فرم تائید مسافر از طرف مراجع مورد تائید وزارت امور خارجه روسیه. این تائیدیِ باید حاوی اطلاعاتی مانند نام کامل مسافر، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ دقیق ورود/خروج به روسیه، برنامه سفر، شماره مجوز آژانس مربوطه، قرارداد و امضای آژانس باشد

نکتهواچر هتل برای صدور ویزای توریستی روسیه دارای اعتبار نیست.

۳بلیت رفت‌وبرگشت قطعی شده (Ok)

۴گذرنامه دارای اعتبار

نکتهگذرنامه باید دارای حداقل شش ماه اعتبار و دو صفحه سفید برای درج ویزا باشد.

۵یک قطعه عکس ۴*۳

۶بیمه مسافرتی

 

 

مونا رحیمی بازدید : 76 سه شنبه 25 دی 1397 زمان : 17:02 نظرات (0)

چگونه ویزای انگلستان بگیریم؟

انگلستان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کشورهای اروپایی است که سفر به آنجا نیازمند دریافت ویزا است

انگلستان  بزرگ‌ترین کشور بریتانیا است و درعین‌حال میزبان بزرگ‌ترین پایتخت اروپا، شهر لندن، است. همچنین، وجود صدها جاذبه، کیلومترها نوار ساحلی، تاریخ و فرهنگ منحصربه‌فرد باعث شده است تا گردشگران بسیاری علاقه‌مند سفر به انگلستان شوند. در این راستا، اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید پیش از سفر به این کشور از سفارتیا کنسولگری بریتانیا در کشور خود برای گرفتن ویزا اقدام کنند. نکته قابل‌توجه این است که ویزای کشور انگلستان در میان ویزاها از اعتبار خاص و بالایی برخوردار است.

باوجوداینکه ارائه خدمات ویزا و کنسولی همچنان برای عموم تعطیل است، مراحل فنی صدور ویزای انگلستان از طریق کارگزار سفارت در تهران انجام می‌شود؛ بدیهی است تصمیم‌گیری نهایی درباره نتیجه درخواست به عهده سفارت است.

 

انواع ویزای انگلستان

ویزا توریستی

ویزای تحصیلی

ویزا کار

اخذ ویزا از طریق بستگان ازدواج

شهروندی انگلستان

 

مراحل دریافت ویزای انگلستان

 

متقاضیان هر یک از ویزاهای انگلیس می‌توانند با طی مراحل زیر تقاضای خود را به سفارت انگلستان ارائه کنند؛

 

رزرو قرار ملاقات از طریق کارگزار سفارت برای ثبت اطلاعات بیومتریک؛ در صورت درخواست ویزای دانشجویی (سطح ۴)، مصاحبه حضوری نیز انجام خواهد شد 

پرداخت هزینه ویزا؛

دریافت شماره پیگیری؛

مراجعه حضوری به دفتر کارگزار؛

پیگیری درخواست؛

عودت مدارک.

 

مدت‌زمان لازم برای صدور ویزا

بررسی مدارک به‌منظور صدور ویزای انگلستان امکان دارد تا ٢٠ روز کاری طول بکشد.

مدت اعتبار ویزای انگلستان

ویزای انگلستان در سه نوع شش‌ماهه، یک‌ساله و پنج‌ساله صادر می‌شود.

 

مدارک لازم برای صدور ویزای انگلستان

شناسنامه و کارت ملی

اصل گذرنامه دارای اعتبار یک‌ساله به همراه گذرنامه قدیمی

اصل و کپی اسناد و اموال غیر‌منقول متقاضی و همسر وی

اصل ریز پرینت حساب شخصی و جاری سه ماه گذشته برای مدیران و سهامداران اصل ارائه اصل ریز پرینت حساب شرکت و شخصی شش ماه گذشته الزامی است.

دو قطعه عکس رنگی زمینه سفید

اصل مدارک شغلی مانند گواهی اشتغال به کار، پروانه کسب، لیست بیمه، کارت پرسنلی، حکم و کارت بازنشستگی، پروانه مطب، کارت مهندسی، کارت دانشجویی و...

گواهی سپرده یا اوراق بهادار سهام

اصل اجاره‌نامه املاکی که سند آن‌ها ارائه‌شده است.

اصل یا کپی دعوت‌نامه در صورت وجود؛ در این حالت باید کلیه مدارک میزبان شامل برگه‌های مالیاتی سه ماه گذشته، کپی پاسپورت یا اقامت دائم، پرینت حساب بانکی، مدارک شغلی، سند محل اقامت، قبوض پرداختی نیز ارائه شوند.

واچر هتل

اصل سند ازدواج

 

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 1,188
  • بازدید کلی : 5,674