loading...

مهاجرت | اقامت | اخذ پاسپورت

مونا رحیمی بازدید : 63 سه شنبه 11 دی 1397 زمان : 16:19 نظرات (0)

تحصیل در اتریش و مهاجرت به اتریش جز پرطرفدارترین برنامه‌های اعزام در مهاجرت به اروپا می‌باشد. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اتریش تقریباً رایگان است و اتریش کشوری واقع در قلب اروپا در میان رشته‌کوه‌های بی‌نظیر آلپ و مهد هنر و موسیقی جهان بوده که داری فرهنگ غنی اروپایی و شرایط مناسب برای ادامه تحصیل می‌باشد. کشور اتریش با دارا بودن دانشگاه‌های ممتاز اروپا و جهان با رتبه زیر ۱۰۰، دارا بودن رتبه پنجم بهترین شهر دانشجویی دنیا در سال ۲۰۱۲، رفاه و کیفیت زندگی بالا، برخورداری از کیفیت آموزشی بسیار بالا و عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی در مرحله اخذ پذیرش، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل می‌باشد و سالانه هزاران متقاضی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در اتریش وارد این کشور می‌شوند. اخذ اقامت اتریش و دریافت پاسپورت اتریشی از ارزش بالایی برخوردار است

 

دوره کالج یا پیش‌دانشگاهی در اتریش

 کالج در اتریش معمولاً دو ترم است و این کالج‌ها به زبان آلمانی هستند و با توجه به معدل و نمرات دوره دبیرستان و نوع رشته انتخابی دانشگاه، می‌بایست برخی از سرفصل‌های دروس دبیرستان را به‌عنوان پیش‌نیاز بگذرانید. پیش‌نیاز شرط ورود به کالج‌ها گذراندن دوره زبان آلمانی می‌باشد که دانشجو پس از ورود به اتریش می‌تواند در مؤسسات آموزش زبان آلمانی که از طرف خود دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، ثبت‌نام نماید. دوره کالج دارای دو آزمون می‌باشد، یکی آزمون ورودی پیش از ورود به کالج و دیگری آزمون پایانی پس از گذراندن دوره کالج. دانشجو پس از گذراندن دوره زبان آلمانی و قبولی در امتحان پایان دوره کالج به‌عنوان دانشجوی رسمی دانشگاه محسوب می‌شود.

 

 نکته ۱: سطح زبان آلمانی موردقبول دانشگاه‌های اتریش در بسیاری از رشته‌های تحصیلی B2 و در برخی دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی مانند پزشکی و دندانپزشکی C1 می‌باشد.

 

نکته ۲: اگر شخصی در ایران دارای مدرک لیسانس بوده اما قبولی کنکور سرا سری برای کارشناسی ارشد را نداشته باشد می‌توانیم برای پذیرش دوره کارشناسی ارشد پیوسته اقدام کنیم به این صورت که ابتدا پذیرش رشته موردنظر در مقطع کارشناسی را اخذ و پس از گذراندن تعدادی واحد درسی مطابق دوره لیسانس اتریش می‌توان برای کارشناسی ارشد اقدام نماییم.

 

 

مقطع لیسانس در اتریش

 

برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس می‌بایست دانشجوی رشته موردنظر در ایران باشید و یا قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه دولتی) در رشته موردنظر در ایران را داشته باشید. اگر شما دیپلمه ایران باشید یعنی ۱۲ سال تحصیل کامل داشته باشید می‌بایست پس از اخذ پذیرش در مقطع لیسانس ابتدا برای ورود به کالج یا پیش‌دانشگاهی اقدام نمایید و دوره‌های زبان آلمانی را بگذرانید.

 

 

 

شرایط پذیرش پرونده برای اخذ پذیرش:

 

 دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی برای ورود به دوره‌های کالج.

 دارا بودن قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه‌های دولتی) ایران و یا گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو دریکی از دانشگاه‌های ایران.

 کپی صفحه اول پاسپورت.

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک دیپلم و ریزنمرات آن

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات آن

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌دیپلم و ریزنمرات آن.

 ترجمه رسمی نامه سازمان سنجش مبنی بر قبولی در کنکور سرا سری ایران

 ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو.

 دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی.

 

 

مقطع فوق‌لیسانس و دکترا در اتریش

 

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور اتریش می‌بایست دانشجوی رشته موردنظر در ایران باشید و یا قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه دولتی) در رشته موردنظر در ایران را داشته باشید. زبان تدریس برای مقطع کارشناسی ارشد در برخی رشته‌ها آلمانی و بسیاری از رشته‌ها هم به انگلیسی می‌باشد.

 

در مقطع دکترا با توجه به علاقه، دانشجو می‌تواند به زبان انگلیسی و یا آلمانی تحصیل نماید اما در اکثر رشته‌ها تدریس به زبان انگلیسی می‌باشد.

 

 

 

شرایط پذیرش پرونده برای اخذ پذیرش:

 

 دارا بودن مدرک لیسانس برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و مدرک فوق‌لیسانس برای پذیرش در مقطع دکترا.

 دارا بودن قبولی کنکور سرا سری (دانشگاه‌های دولتی) ایران و یا گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو دریکی از دانشگاه‌های ایران در مقطع تحصیلی موردنظر.

 کپی صفحه اول پاسپورت

 دارا بودن رزومه و نامه انگیزه.

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی یا مدرک لیسانس و ریزنمرات آن.

 ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌لیسانس و ریزنمرات آن.

 مدرک زبان آلمانی در صورت موجود بودن.

 ترجمه رسمی نامه سازمان سنجش مبنی بر قبولی در کنکور سرا سری ایران.

 ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو.

 دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی.

 دارا بودن مدرک زبان انگلیسی برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی

 

شرایط درخواست پذیرش تحصیلی از کشور اتریش

 

در ابتدا باید توجه داشته باشید که مهلت تقاضانامه تحصیلی برای ترم زمستانی تا ۵ سپتامبر و برای ترم تابستانی تا ۵ فوریه می‌باشد و تمامی مدارک موردنیاز باید تا این تاریخ به دانشگاه رسیده باشد. با توجه به اینکه مراحل بررسی پرونده‌های داوطلبان به زمان زیادی احتیاج دارد توصیه می‌شود که داوطلبان هرچه زودتر مدارک خود را به ما ارائه نمایند. برخی دانشگاه‌ها مانند (دانشگاه‌های پزشکی، دانشگاه و دانشکده‌های هنر، دانشگاه‌های آموزش عالی فنی) دارای آزمون ورودی می‌باشند که در برخی از آن‌ها مهلت تقاضای شرکت در آزمون تا ۶ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی می‌باشد و بنابراین بسیار مهم است که شما در زمان مناسب نسبت به آماده‌سازی و ارائه مدارک به ما اقدام کنید.

مهم‌ترین شرط درگرفتن پذیرش از دانشگاه‌های اتریش قبولی در همان رشته دریکی از دانشگاه‌های سرا سری (دولتی) ایران و داشتن گواهی اشتغال به تحصیل و قبولی کنکور سرا سری ایران می‌باشد.

 

 

مدارک موردنیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه‌های اتریش

 

1. کپی صفحه اول پاسپورت

2. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک دیپلم و ریزنمرات آن.

3. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات آن.

4. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌دیپلم و ریزنمرات آن.

5. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک لیسانس و ریزنمرات آن.

6. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق‌لیسانس و ریزنمرات آن.

7. مدرک زبان آلمانی و انگلیسی در صورت موجود بودن.

8. ترجمه رسمی نامه سازمان سنجش مبنی بر قبولی در کنکور سرا سری ایران.

9. ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو.

10. رزومه (CV) برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری.

11. نامه انگیزه دانشجو برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری.

12. دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی.

این مدارک با توجه به شرایط دانشجو، مقطع تحصیلی و دانشگاه موردتقاضا متفاوت می‌باشد.

کلیه مدارک تحصیلی می‌بایست پس از تائید دادگستری و وزارت امور خارجه ایران به تائید سفارت اتریش در ایران برسد و این مدارک پس از تائید وکیل معتمد سفارت اتریش قابل تائید سفارت می‌باشد.

 

نکته: برای اپلای در برخی از دانشگاه‌های اتریش فقط نیاز به نسخه اسکن شده مدارک بوده ولی برخی از دانشگاه‌ها نیاز به دریافت ترجمه مدارک به‌صورت کاغذی دارند.

نکته: ترجمه رسمی به زبان انگلیسی مدارک تحصیلی دیپلم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، لیسانس و فوق‌لیسانس نیز برای دانشگاه‌ها موردقبول می‌باشند ولی سفارت اتریش گاهی از تائید مدارک غیر آلمانی خودداری می‌کند. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم مدارک را به زبان آلمانی ترجمه کنید.

مونا رحیمی بازدید : 60 سه شنبه 11 دی 1397 زمان : 16:02 نظرات (0)

استرالیا، بی‌تردید زیباترین قاره جهان است. اخذ ویزای توریستی استرالیا برای سفر به سرزمینی پهناور با بیشترین تنوع زیستی و گیاهی، با عجایب طبیعی خارق‌العاده و بی‌نظیر، بهترین گزینه برای متفاوت سپری کردن تعطیلات است. مسافرت به استرالیا، تجربه‌ای زیبا و خاطره‌انگیز است که در هیچ جای دیگر، قابل‌دستیابی نیست.

 

آب‌وهوای استرالیا معتدل است و همین خصوصیت، استرالیا را در چهارفصل سال، مقصد توریست‌ها می‌نماید. استفاده از فرصت تعطیلات سال نو میلادی، شمارا با جشن‌ها و فستیوال‌های داخلی بی‌نظیری مواجه می‌کند. در حال حاضر، سفارت استرالیا در تهران، درخواست‌های ویزا را به‌صورت آنلاین می‌پذیرد و با این تدبیر، زمان رسیدگی و صدور ویزا بسیار کوتاه شده است. اخذ ویزای توریستی استرالیا، نیاز به مصاحبه یا مراجعه حضوری ندارد و کلیه مراحل از ابتدا تا انتها، به‌صورت آنلاین انجام می‌پذیرد.

 

ویزای توریستی استرالیا برای افرادی است که می‌خواهند برای مسافرت، دیدار اهالی خانواده ازجمله والدین، فرزندان، برادر، خواهروفامیل، یا برای قرارهای کاری یا شرکت در سمینارها به استرالیا سفر کنند.

 

در حال حاضر، متقاضیان ویزای توریستی استرالیا، از طریق ویزای زیرگروه ۶۰۰، اقدام می‌کنند. این ویزا بنا به درخواست متقاضی، ۳.۶ ماهه است. این ویزا به‌صورت الکترونیکی صادرشده و در پاسپورت متقاضی، چاپ نمی‌شود. متقاضی با در دست داشتن تائید سفارت مبنی برداشتن ویزا می‌تواند به استرالیا مسافرت کند.

 

 

 

هدف از سفر به استرالیا:

 

ویزای توریستی استرالیا برای کسانی است که مایل‌اند برای بازدید این کشور، قرار ملاقات کاری و یا بازدید اقوام و دوستان به این کشور سفر کنند. دارندگان این ویزا، مجاز به کار و شرکت در دوره‌های آموزشی بیشتر از ۳ ماه نیستند. همچنین، امکان تبدیل این ویزا به اقامت دائم و یا سایر ویزاها نیز وجود ندارد.

 

 

 

ویزای توریستی شماره 600 استرالیا به چند زیرشاخه تقسیم می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

 

 ویزای توریستی استرالیا:

 اگر قصد سفر به استرالیا به‌عنوان توریست رادارید. همچنین اگر پدر و مادر یا فرزندان شما در استرالیا هستند و می‌خواهید به ملاقات آن‌ها بروید این شاخه بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. ویزای توریستی استرالیا را می‌توانید از ایران و به‌صورت آنلاین دریافت کنید. هزینه این ویزا 135 دلار استرالیا می‌باشد.

  با دریافت ویزای توریستی فامیلی استرالیا شما اجازه کار ندارید و فقط تا 3 ماه می‌توانید تحصیل کنید.

 معمولاً پلیس چک و آزمایشات پزشکی موردنیاز است که تا یک سال اعتباردارند.

 مدت اعتبار این ویزا بین 3، 6 و 12 ماه است.

 

 ویزای توریستی فامیلی استرالیا:

 

اگر خواهر و برادر یا اقوام یا دوستان شما در استرالیا هستند و شما قصد دیدار آن‌ها را با دعوت‌نامه دارید معمولاً این مسیر برای دریافت ویزای توریستی استرالیا از همه بهتر می‌باشد. در این روش معمولاً شخصی که در استرالیا است و دعوت‌نامه ارسال می‌کند بین 5000 تا 15000 دلار استرالیا به‌عنوان امانت نزد دولت استرالیا می‌گذارد و بعدازاینکه شما به استرالیا رفتید و بازگشتید مبلغ خود را پس می‌گیرد.

 برای دریافت ویزای توریستی فامیلی استرالیا می‌توانید از ایران و به‌صورت آنلاین اقدام کنید. هزینه ویزای توریستی فامیلی 135 دلار استرالیا می‌باشد.

 با دریافت ویزای توریستی فامیلی استرالیا شما اجازه کار ندارید و فقط تا 3 ماه می‌توانید تحصیل کنید.

 معمولاً پلیس چک و آزمایشات پزشکی موردنیاز است که تا یک سال اعتباردارند.

 مدت اعتبار این ویزا بین 3، 6 و 12 ماه است.

 

 ویزای توریستی بیزینسی استرالیا

 اگر قصد سفر به استرالیا برای شرکت در کنفرانس، مصاحبه شغلی، قرارداد کاری و از این قبیل موارد رادارید، می‌بایستی از شاخه‌ی ویزای توریستی بیزینسی استرالیا اقدام کنید.

 ویزای توریستی بیزینسی استرالیا را می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام و دریافت نمایید. هزینه این ویزا 135 دلار استرالیا می‌باشد.

 مدت اعتبار این ویزا معمولاً 3، 6 یا 12 ماه است.

 آزمایشات پزشکی و پلیس چک موردنیاز است.

 با دریافت این ویزا شما اجازه کار در استرالیا را ندارید و می‌توانید حداکثر به مدت 3 ماه تحصیل کنید.

 برای دریافت ویزای بیزینسی سمینارها می‌توانید از ساب کلاس 459 و 456 هم استفاده نمایید.

 

 

 

هزینه‌ی ویزای توریستی استرالیا:

 

هزینه بررسی پرونده متقاضی توسط سفارت، از جولای ۲۰۱۵، ۱۳۵ دلار استرالیا می‌باشد. این هزینه در صورت رد پرونده توسط سفارت، مسترد نمی‌شود. برای اطلاع از هزینه‌ی خدمات این دفتر، با ما تماس بگیرید.

 

 

 

زمان رسیدگی ویزای توریستی استرالیا:

 

مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌ی ویزای توریستی ۱ ماه است؛ اما تجربه نشان داده است که استفاده از سیستم آنلاین این زمان را به مقدار قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

 

 

 

مدارک لازم برای ویزای توریستی استرالیا:

 

 پر کردن فرم برای هر نفر مجزا الزامی می‌باشد.

 فرم شماره 1419 یا فرم شماره 1418 یا فرم شماره 1415 را پرکنید. با مشاور خود برای اطلاع از تکمیل فرم صحیح مشورت نمایید.

 پاسپورت متقاضی و همراهان الزامی می‌باشد.

 اگر بچه زیر 18 سال همراه دارید که یکی از والدین یا هردوی والدین همراه او نیستند فرم‌های 1229 پر شوند و اظهارنامه قانونی که بچه تحت تکلف شماست یا رضایت‌نامه دارد.

 اگر بچه شما در استرالیا تحت تکلف کسی بود، شخص موردنظر فرم 1257 را پرکند.

 یک قطعه عکس 3.5*4.5 از هر نفر لازم می‌باشد. عکس موردنظر می‌بایست با پشت زمینه‌ی سفید و از شانه به بالا باشد. همچنین نام و نام خانوادگی خود را پشت عکس بنویسد.

 شناسنامه و کارت ملی متقاضیان و همراهان لازم می‌باشد.

 تصویر پاسپورت الزامی می‌باشد. اگر سفرهای دیگری در پاسپورت شما درج‌شده است، تصویر آن‌ها را هم در پرونده قرار دهید.

 پرینت حساب‌ها، فیش حقوقی و مدارک مربوط به‌حساب بانکی.

 گواهی اشتغال به کار یا کارت دانشجویی و مواردی از این قبیل که فعالیت فعلی شمارا نشان می‌دهد.

 اگر دعوت‌نامه‌ای از فامیل یا آشنای خوددارید، آن را ضمیمه کنید. اگر آن‌ها خرج سفر شمارا می‌دهند، حساب بانکی آن‌ها نیز لازم است.

 

 

 

سایر مواردی که نشان دهد قصد بازگشت به کشور خود رادارید شامل:

 

 نامه از کارفرما که شما قصد بازگشت دارید.

 نامه ثبت‌نام در دانشگاه یا مدرسه و…

 سند اموال و دارایی‌هایی که شما در کشور دارید.

 اگر توریستی به استرالیا سفر می‌کنید، برنامه‌ی سفر خود را دقیق عنوان کنید. (شاخه توریستی).

 سند ازدواج (در صورت متأهل بودن) یا سند طلاق یا سند فوت همسر (شاخه توریستی فامیلی)

 مدارکی که نشان دهد چرا برای بیزینس یا سمینار به استرالیا می‌روید. (شاخه توریستی بیزینسی).

 نامه دعوت‌نامه‌ای از سازمان مربوطه که شما از طرف آن دعوت‌شده‌اید.

 جزئیات ثبت‌نام کنفرانس

 نامه‌ای از طرف دعوت‌کننده که دلیل سفر شمارا عنوان می‌کند.

 برنامه‌ی دقیق سفرتان را عنوان کنید. شماره تلفن افرادی که برای ملاقات با آن‌ها می‌روید بگذارید.

 مهارت‌های شغلی و تحصیلی خود را بیان کنید.

 از شغل فعلی خود و شرح وظایف خود بیان کنید.

 مدارکی که نشان می‌دهد شرکتی که شما برای آن کار می‌کنید، یک شرکت بیزینسی است. مثلاً کد مالیاتی شرکت، شماره ثبت شرکت، گزارش‌های سالیانه

مونا رحیمی بازدید : 52 سه شنبه 11 دی 1397 زمان : 15:33 نظرات (0)

این جمله برای مهاجران تازه‌وارد به کانادا بسیار شنیدنی و لذت‌بخش است؛ مخصوصاً اگر شغل موردنظرشان را پیداکرده باشند. همان‌طور که کانادا برای تازه‌واردان یک فرهنگ جدید است، هر شرکتی هم برای خودش فرهنگ خاصی دارد. این وظیفه‌ شماست که این فرهنگ جدید را بشناسید و درنتیجه خود را با آن هماهنگ کرده و به موفقیت دست‌یابید. این موضوع فقط مربوط به مهاجران نیست، بلکه مردمان کانادا و یا افرادی که سال‌هاست در کانادا زندگی می‌کنند نیز باید در زمان تغییر شغل و ورود به یک سازمان جدید، فرهنگ کاری منطبق با آنجا را در پیش بگیرند؛ اما مهاجران باید گام‌های دیگری هم برای یادگیری نحوه کار در کانادا و نحوه کار در شرکت جدید خود بردارند.

 

اگر به‌تازگی وارد کانادا شده‌اید، در این مقاله چند نکته برای مهاجران درباره نحوه موفقیت در کار ارائه‌شده است.


1. باید‌ها و نباید‌های کاری را بیاموزید

 Baljit Chadha در سن 21 سالگی به کانادا مهاجرت کرد و در حال حاضر رئیس یک شرکت بازرگانی و بازاریابی بین‌المللی در کاناداست. او توصیه‌هایی تحت عنوان راهنمای مهاجران برای موفقیت در محیط کار ارائه می‌دهد.

 او دراین‌باره می‌گوید: «شرایط و محیط کار در کانادا با شرایطی که شما قبلاً در آن کارکرده‌اید، متفاوت است بنابراین مهاجران باید خود را با آن منطبق کنند. به‌عنوان‌مثال، در آسیا، وقتی رئیس شما در یک جلسه صحبت می‌کند، حرف‌های دیگران در حاشیه قرار می‌گیرد و همه در راستای نظر او صحبت می‌کنند. ولی در کانادا همه به یک اندازه حق صحبت و اظهارنظر دارند.»


2. فرهنگ شرکت خود را بشناسید

 زمانی که برای مصاحبه کاری وارد یک شرکت ‌می‌شوید، متوجه خواهید شد که دیگر کارمندان چگونه لباس پوشیده‌اند و چطور رفتار می‌کنند.

 اینکه آن‌ها لباس‌های رسمی و تجاری پوشیده باشند و یا پوششی مانند افراد عادی داشته باشند، می‌تواند بیانگر بخشی از فرهنگ حاکم بر آن شرکت باشد. جو آنجا می‌تواند سازمان‌یافته و رسمی باشد و یا محیطی آرام و دوستانه داشته باشد. همچنین ممکن است کارکنان با آرامش کار خود را انجام دهند و یا اینکه دائماً در حال جنب‌وجوش و استرس باشند. همه این‌ها نشانه فرهنگ‌سازمانی حاکم بر آن شرکت یا مجموعه است.

 هر شرکتی دارای قواعد، فرآیندها و روش‌های مختص به خود است و این وظیفه شماست که با دقیق نگاه کردن و پرسیدن، به این قوانین پی ببرید.

 

3. نیازها و اهداف مدیر خود را درک کنید

 Shelley Brown، مدیرعامل شرکت Bromelin People Practices می‌گوید: «یاد بگیرید که مدیر شما چه انتظاراتی از شما دارد.» نه‌تنها باید یک توصیف شغلی برای کار خود داشته باشید، بلکه باید از اهداف و انتظارات مدیرتان نیز آگاهی داشته باشید تا بدانید که او به دنبال کسب چه چیزهایی است. Brown می‌گوید مهم است که از مدیرتان در مورد مسئولیت‌های خود سؤال کنید و اینکه هرچند وقت یک‌بار باید به او گزارش کار بدهید. همچنین از او سؤال کنید که ترجیح می‌دهد با چه روشی با او در تماس باشید، با تلفن، ایمیل و یا حضور فیزیکی در اتاق کارش.


4. درباره سبک‌های ارتباطی کاری در کانادا اطلاعات کسب کنید

 در برخی فرهنگ‌های مرتبط با اروپای شرقی، ارتباطات بسیار مستقیم است. افراد ممکن است ایمیل‌هایی با مضمون «اسناد را تا ساعت 10 صبح برای من بفرستید» برای دیگران بفرستند. چنین رفتارهایی بدون اینکه عاملان آن‌ها متوجه باشند، در کانادا بی‌ادبانه و توهین‌آمیز تلقی می‌شوند. در دیگر فرهنگ‌ها مانند آسیای جنوبی، مردم برای حفظ ظاهر ممکن است عیناً منظور خود را بیان نکنند، ولی کانادایی‌ها معمولاً متوجه نمی‌شوند که آن‌ها دقیقاً چه منظوری از حرف‌هایشان دارند.

 کانادایی‌ها تمایل دارند از واژه‌ها و عباراتی ساده استفاده کنند که کار کردن با یکدیگر را راحت‌تر کند، مثلاً به‌جای گفتن «این کار غیرقابل‌قبول است.» ترجیح می‌دهند بگویند «چطور می‌توانیم این مسئله را حل کنیم؟» یا «دفعه بعد چه‌کار بهتری می‌توانیم انجام دهیم؟»

 پس بسیار مهم است که یاد بگیریم کانادایی‌ها چگونه باهم ارتباط برقرار می‌کنند تا از بروز سوء تفاهمات جلوگیری کنیم.


5. رفتار حرفه‌ای در کانادا را بیاموزید

 باید توجه داشته باشید که افراد بالای سر شما و دیگر همکارانتان چگونه لباس پوشیده و چه رفتارهایی در محیط کار از خود بروز می‌دهند تا شما هم از آن‌ها پیروی نمایید. مردم کانادا بسیار برای زمان اهمیت قائل هستند و به همین دلیل قبل از قرارهای کاری همیشه چند دقیقه زودتر در محل حاضر شوید و کسی را منتظر خود نگذارید. همیشه آنچه را که می‌گویید، به انجام برسانید زیرا اثر هیچ‌چیز بدتر از این نیست که شما قولی بدهید ولی به قولتان عمل‌نکرده و آن کار را انجام ندهید.


6. با زنان و مردان رفتاری برابر داشته باشید

 Sandra Bizier، مدیر حسابداری بانک تجاری TD می‌گوید: «با زنان و مردان به‌طور مساوی و با احترام و حسن نیت رفتار کنید. این اشتباه بزرگی است که برخی از مردم فقط به مدیران و مسئولین احترام می‌گذارند و دستیاران اداری و کارمندان عادی را نادیده می‌گیرند.» رعایت این نکته، به‌ویژه چنانچه شما از محیطی که در آن بر اساس رتبه و موقعیت افراد با آن‌ها رفتار می‌شده است به کانادا آمده باشید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ زیرا مردم کانادا متوجه می‌شوند که شما فقط به افراد مهم و تأثیرگذار در شغل خود احترام می‌گذارید.

 

همچنین ممکن است در اینجا یک مدیر زن داشته باشید و این قضیه برای شما جدید باشد. پس همان احترامی که برای یک مدیر مرد قائل هستید، برای مدیر زن نیز در نظر بگیرید


7. ابتکار عمل نشان دهید

 عدم داشتن ابتکار عمل یکی از سوء تفاهماتی است که اغلب مدیران کانادایی درباره مهاجران از فرهنگ‌های شرق آسیا، جنوب آسیا و آفریقا دارند؛ زیرا در این کشورها اغلب محیط کاربر اساس سلسله‌مراتب چیده می‌شود. در این فرهنگ‌ها، مدیران به بقیه می‌گویند که چه‌کاری انجام دهند و چگونه آن را به انجام برسانند. ولی در اکثر شرکت‌های کانادایی، مدیران انتظار دارند که شما خود ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشید و راه‌حلی برای مشکلات پیدا کنید.

مونا رحیمی بازدید : 53 چهارشنبه 28 آذر 1397 زمان : 10:41 نظرات (0)

نروژ  کشوری بسیار زیبا و مرفه  با حقوق شهروندی بسیار بالا  است . همه اینها دلیلی است که نروژ مقصد بسیاری از مهاجران اتحادیه اروپا باشد . نروژ جزو مرفه ترین کشورهای اروپایی است و هزینه های اقامت و زندگی در این کشور بسیار بالاست .در این مقاله به بررسی راههای مهاجرت به نروژ و شرایط زندگی در نروژ  می پردازیم :

 

۱-مهاجرت از طریق پناهندگی  به نروژ

 

۲-مهاجرت  از طریق ازدواج  به نروژ

 

۳-مهاجرت از طریق  سرمایه گذاری  و ثبت شرکت به نروژ

 

۴  –مهاجرت از طریق ثبت شرکت به نروژ

 

۵-مهاجرت از طریق کارآفرینی به نروژ

 

۶-مهاجرت  از طریق اخذ ویزای کاربه نروژ

 

۷-مهاجرت از طریق تحصیل به نروژ

 

 

                                                                    

مهاجرت به نروژ و شرایط زندگی در نروژ  از طریق اخذ ویزای تحصیلی :

 

اشخاصی که دیپلم دارند و قصد ادامه تحصیل درنروژ را دارند، می توانند با اخذ ویزای تحصیلی به نروژ مهاجرت کنند .

 

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در  نروژ داشتن مدارک ذیل الزامی است:

 

داشتن دیپلم متوسطه ۱۲ ساله به علاوه حداقل یک سال تحصیلات دانشگاهی در کشور مبدا و یا دیپلم متوسطه ۱۱ ساله (فارغ التحصیل با دیپلم فنی ) به علاوه داشتن حداقل دو سال تحصیلات دانشگاهی (مدرک فوق دیپلم )

 

ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶ آکادمیک، تافل ۵۰۰، ارائه مدرک زبان نروژی . بیشتر رشته ها در نروژ در مقطع کارشناسی فقط به زبان نروژی ارائه می شود .متقاضیان تحصیل به زبان نروژی چنانچه مدرک زبان نروژی ندارند باید به مدت یکسال در نروژ زبان نروژی بخوانند .

 

همه دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در نروژ تحصیل می کنند  اجازه کار قانونی به مدت ۱۰ ساعت در هفته را دارند . در کشور نروژهر ساعت کار دانشجویی دستمزدی معادل ۹-۷ یورو دارد.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ:

 

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می توانند  برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در نروژ اقدام کنند.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ شامل موارد زیر است :

 

ارائه مدرک دیپلم ۱۲ سال به همراه ریز نمرات

ارائه مدرک کارشناسی معتبربه همراه ریز نمرات مربوطه

ارائه مدرک زبان مورد نیاز برای این مقطع (ایلتس ۶٫۵ و یا مدرک زبان نروژی )

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند  اجازه کار قانونی ۲۰ ساعت در هفته دارند . دانشجویان درساعت کار دانشجویی  در نروژدستمزدی معادل ۹-۷ یورو دارند  .

 

تحصیل در مقطع دکتری در نروژ:

 

تحصیل در مقطع دکتری در کشور نروژ همچون سایر کشورها شغل محسوب می شود .

 

 مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع دکتری:

 

ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی وریز نمرات

ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات

ارائه مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات

ارائه مدرک زبان ( آیلتس ۷ )

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در نروژ

 

مهاجرت از روش پناهندگی به نروژ:

 

پناهندگی یکی از راههای مهاجرت به کشور نروژ است . پناهندگی راه مناسبی برای مهاجرت نیست و پناهجویان در نروژ شرایط اسکان مناسبی نخواهند داشت .

 

بر اساس آمار منتشر شده از  اداره UDI ( اداره مهاجرت اتباع بیگانه نروژ) درصد بسیار بالایی از پناهندگی نروژ از این کشور ریجکت شده اند.چرا که اولویت دادن پناه به اتباع کشورهای جنگزده است .

 

اقامت از طریق ازدواج به نروژ :

اگرفردی با تبعه کشوری دیگر ازدواج کند می توانند برای اخذ  اقامت دائم وپس از آن برای  تابعیت آن کشور درخواست دهد .

 

اشخاص متقاضی ازدواج با یک فرد تبعه نروژ با مجوز شش ماهه وارد کشور  نروژ می شود و در این مدت باید ازدواج خود را ثبت کند و بعد از مراسم قانونی ازدواج برای اقامت نروژ اقدام کند.

 

چنانچه شخصی که با تبعه نروژی ازدواج کرد به مدت ۵سال در نروژ بماند و در این مدت کاری بر خلاف قوانین نروژ انجام ندهد می تواند برای دریافت کارت اقامت نروژ اقدام کند .

 

نمایید.

 

 

 

مهاجرت از طریق ثبت شرکت به نروژ :

 

مراحل ثبت شرکت در نروژ بدین شرح می باشد :

 

 

 

۱-  متقاضی باید تمامی  تمامی فرم های مربوط به ثبت شرکت را تکمیل نموده وآن را به سفارت نروژ ارائه نماید .

 

۲- ارائه  گواهی عدم سوء پیشینه جهت ارائه به سفارت نروژ الزامی است .

 

۳-ترجمه مدارک شناسایی جهت ارائه به سفارت

 

۴-  ارائه طرح توجیهی اقتصادی که باید توسط متخصص نوشته شود و شرکت باید  بر اساس  آن شروع به کار نماید . این بیزنس پلن با ید توسط اداره بازرگانی نروژمورد تایید  قرار گرفته بگیرد .

 

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ توصیه نمی شود چراکه متقاضی سرمایه گذاری در نروژ در ابتدا فقط اقامت یکساله دریافت می کند و باید بتواند به مدت ۴ سال فعالیت نموده و بیمه و مالیات بپردازد تا بتواند جهت دریافت کارت اقامت دائم اقدام کند . از آنجا که مالیات در نروژ بسیار بالاست این روش بسیار پر ریسک و پر هزینه است .

مونا رحیمی بازدید : 66 سه شنبه 27 آذر 1397 زمان : 16:49 نظرات (0)

در نگاه اول، هزینه زندگی در کشور سوئیس در مقایسه با هزینه زندگی در سایر کشورهای جهان و حتی هزینه زندگی در نروژ بسیار بیشتر است ولی با دقت در جدول بالا میتوان دریافت که هزینه زندگی در کشور سوئیس نسبت به درآمد سایر کشورها گران است و درآمد فوق العاده بالای مردم سوئیس تأمین هزینه زندگی  در این کشور را آسان ساخته است.

کشور سوئیس در سال ۲۰۱۰ عنوان بهترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده بود. همچنین دو شهر بزرگ ژنو و زوریخ قطب های اقتصادی این کشور هستند که مقر بسیاری از شرکت ها و سازمان های بین المللی است.اقتصاد کشور سوئیس در رتبه دوم جهانی و در رقابت با کشور سنگاپور است.

 

پایتخت آن برن است و واحد پول رسمی آن فرانک سوئیس است. نزدیک به هفتاد درصد این سرزمین را کوه‌های سر‌ به فلک‌کشیده پوشانده که ۶۰ درصد این منطقه‌ی کوهستانی در کوهستان آلپ واقع است. سوئیس با مساحت ۴۱,۲۸۳ کیلومتر مربع، کشور کوچکی به شمار می‌رود و توسط پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن‌اشتاین احاطه شده است. پنج شهر مهم سوئیس عبارت اند از: بازل، ژنو، برن، لوزان و زوریخ. این کشور ۲۶ کانتون دارد. ۱۷ بخش آن به زبان آلمانی و اهالی ۴ کانتون غربی یعنی ژنو، نوشاتل (Neuchâtel)، ژورا (Jura) و کانتون وو (Vaud) به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. ایتالیایی نیز زبان چهار منطقه‌ی جنوبی در کانتون‌های گروبوندان (Graubünden) و تیچینو (Ticino) است و زبان رومانش (Romansh) که ریشه‌ی لاتین دارد تنها در گروبوندان شنیده می‌شود.

 

سوئیس با اینکه عضو اتحادیه اروپا نیست، یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است ولی از سال ۱۹۹۹ عضو انجمن تجارت آزاد اروپا(EFTA) است. همچنین بانکداری و شرکت های بیمه در کشور سوئیس یکی از مهمترین بخش های این کشور محسوب میشوند و به همین دلیل سرمایه گذاری در کشور سوئیس یکی از مطمئن ترین سرمایه گذاری های بین المللی است.

       

مونا رحیمی بازدید : 233 سه شنبه 27 آذر 1397 زمان : 16:06 نظرات (0)

انسان ها به هزار و یک دلیل ممکن است به فکر مهاجرت بیافتند. دلایل مهاجرت برای همه آدم ها یکی نیست، بخصوص وقتی صحبت از مهاجرت اختیاری می شود و نه پناهندگی، دلایل بسیارند. به هر دلیل که باشد، احتمالا از آن جهت در حال خواندن این نوشته هستید که قصد مهاجرت دارید 

 

 

مهاجرت یک حرکت بسیار مهم است

به هر طریق که عمل می کنید، مهاجرت را ساده نگیرید. تصور نکنید که مهاجرت معادل مسافرت به یک منطقه توریستی است. مهاجرت یعنی ترک یک دیار برای همیشه و زندگی در یک کشور دیگر تا آخر عمر. این تعریف کلی مهاجرت است. در عمل اتفاقات دیگری هم میافتد. افراد زیادی هستند که  بعد از مهاجرت از کرده خود پشیمان می شوند و به محل زندگی اولیه خود باز می گردند (یا کشور ثالثی را انتخاب می کنند). بحث در این خصوص از حوصله این نوشته خارج است. مساله این نیست که مهاجرت خوب است یا بد است. مساله این نیست که کانادا خوب است یا بد است. مساله این است که مهاجرت حرکت بزرگی است و نباید با آن ساده اندیشانه برخورد کرد. اگر نوشته “از صفر شروع کردن” نگارنده را بخوانید، کمی بیشتر در این خصوص کسب اطلاع خواهید کرد.

 

برای مهاجرت برنامه ریزی کنید

از آنجا که مهاجرت کار بزرگی است، با آن مثل یک پروژه عظیم و یا راه اندازی یک کار جدید، یک فروشگاه جدید، یا امثال آن برخورد کنید. سعی کنید برای فرآیند مهاجرت خود برنامه ریزی نمایید. مثلا فاز تحقیقات، فاز مشاوره، فاز اقدامات اولیه، فاز اقدام برای مهاجرت، فاز رسیدن به کشور جدید و فاز جا افتادن در کشور جدید. سعی کنید هر فاز را تا جایی که ممکن است به اجزای کوچکتر خرد کنید و در خصوص هر جزء تحقیق نمایید. تا جایی که می توانید سوال طرح کنید و پاسخ سوالات خود را بیابید. البته هیچ کس نمی تواند پاسخ همه سوال ها را بیابد و یا آینده را پیش بینی کند ولی به هر حال با تحقیق بیشتر در شرایط بهتری قرار می گیرید.

 

مهاجرت ریسک دارد

به خاطر داشته باشید که مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگر خالی از ریسک نیست. خیلی ها به کانادا مهاجرت کرده اند و به زندان افتاده اند، همسر خود را از دست داده اند، فرزندانشان به راهی رفته اند که انتظار نداشته اند، ثروت خود را به باد داده اند و غیره. ورود به کشور کانادا یا هر جای دیگر به عنوان مهاجر، خالی از خطر نیست. موفقیت هیچ کس تضمین نشده است. با خود رو راست باشید. اگر تاب ریسک کردن ندارید، آن وقت بهتر است قید مهاجرت را بزنید. البته بسیاری از مهاجران به همه یا بیشتر آرزوهای خود می رسند. شاید وجه شیرین مهاجرت بسیار پررنگ تر از وجه تلخ آن باشد؛ ولی این به معنای آن نیست که تلخی و ریسک وجود ندارد.

 

 

خود را بشناسید:

 مهاجرت بیشتر به کار کسانی می آید که با تغییر میانه خوبی دارند. مثلا از خوردن غذاهایی جدید، دیدن مکان های جدید، نشست و برخاست با آدم های متفاوت و امثال آن لذت می برند. از خود بپرسید و تحقیق کنید که چقدر از نظر روحی با مهاجرت سازگاری دارید. آیا می توانید به راحتی در میان آدم هایی زندگی کنید که با شما متفاوتند؟

فرآیند مهاجرت:

 در خصوص فرآیند مهاجرت تحقیق کنید و راه های مختلف را بسنجید. بهترین منبع در این خصوص وبسایت اداره مهاجرت کاناداست. متاسفانه بیشتر نوشته های این وبسایت به زبان انگلیسی و فرانسه است. اگر یکی از این دو زبان را ندانید، به مشکل می خورید. راه دیگر آن است که با یک مشاور رسمی مهاجرت مشورت کنید. معمولا مشاورین قبل از بستن قرارداد از شما پولی دریافت نمی کنند. بنابراین سعی کنید چند مشاور مطمئن پیدا کنید و از آنها کسب اطلاع فرمایید. چون در این مرحله هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته اید سعی کنید پای هیچ قراردادی را امضا ننماید.

مسایل بعد از مهاجرت:

بعد از پایان فاز اول یعنی تحقیقات، می توانید تصمیم بگیرید که آیا مایل به مهاجرت به کانادا هستید یا خیر. اگر پاسخ مثبت بود ادامه دهید و اگر خیر به نظر من بهتر است به دنبال مهاجرت نباشید. در ضمن حتی المقدور به خاطر اینکه از چیزی خوشتان نمی آید چیز دیگری را انتخاب نکنید. به عبارت دیگر حتی المقدور کانادا را به این دلیل انتخاب نکنید که از محل فعلی زندگی تان ناراضی هستید. نمی گویم این اشتباه بزرگی است ولی خیلی هم روش درستی نیست.

مونا رحیمی بازدید : 69 سه شنبه 13 آذر 1397 زمان : 13:35 نظرات (0)

ویزای شینگن چیست؟

برای سفر به سوئد باید ویزای شینگن داشته باشید. شینگن معاهده ای است که طبق آن ساکنان ۲۶ کشور می توانند بدون ویزا به یکدیگر سفر کنند که ایران جزء این ۲۶ کشور نیست بنابراین ایرانیان عزیزی که قصد سفر به سوئد را دارند باید ویزای شینگن تهیه نمایند. توجه کنید که شینگن برای سفر به سوئد لازم است و اگر قبلا شینگن شما قبول شده باشد و به یکی از کشورهای این حوزه سفر کرده باشید، روند مهاجرت شما آسان تر خواهد بود.

 

شینگن ۴ نوع دارد که بنابر نوع سفر فرد به او داده می شود، این چهار نوع عبارت اند از:

 

A: ویزای ترانزیت

 

B: ویزای عبور

 

C: ویزای توریستی

 

D: ویزای تاجران و بازرگانان

 

مراحل اخذ ویزای شینگن سوئد:

به طور کلی برای گرفتن ویزای هر کشوری اولین قدم دریافت فرم درخواست ویزا، پرکردن و تحویل آن به سفارتخانه می باشد. که این فرم های را می توانید از طریق وبسایت سفارتخانه کشور مقصدتان تهیه نمایید. البته برای تحویل درخواستتان به سفارتخانه باید از قبل وقت بگیرید در غیر این صورت به شما اجازه ی ملاقات داده نمی شود.

 

در این قسمت همه ی مراحلی که باید برای اخذ ویزای سوئد بگذرانید و نکاتی که باید بدانید را با هم مرور می کنیم:

 

نکات اولیه اخذ ویزا | دستورالعمل های امنیتی:

 

- برای کودکان زیر ۱۲ سال همه ی مدارک باید توسط والدین یا قیم قانونی ارائه شود.

 

-  تعیین وقت سفارت رایگان است و هیچ آژانسی نباید برای این کار هزینه ای دریافت نماید.

 

- ورود تبلت، تلفن همراه و رایانه ی شخصی به اداره های کنسولی ممنوع است.

 

- سفارت سوئد می تواند ویزا را کوتاه مدت (۹۰ روزه یا در بازه ی زمانی ۱۸۰ روزه) صادر نماید. این در صورتی است که مقصد اصلی یا تنها مقصد مسافر کشور سوئد باشد.

 

- اگر فردی ویزای شینگن را طبق دستورهای اصلی این ویزا نگرفته باشد، سایر کشورهای عضو پیمان شینگن می توانند از ورود یا عبور مسافر به کشورشان جلوگیری نمایند.

 

- برای همه ی افراد متقاضی ویزا به جز کودکان زیر ۱۲ سال اثر انگشت اجباری است.

 

- اگر مدارک را کافی و جامع ارائه ندهید درخواست شما برای ویزا رد خواهد شد.

 

- رد یا قبول درخواست شینگن با مطالعه ی دقیق مدارک و اوضاع و شرایط فرد متقاضی انجام می شود و در صورت رد شدن اگر متقاضی به این حکم اعتراض داشته باشد می تواند به دادگاه اداری شکایت نماید.

 

مدارک لازم برای اخذ روادید:

 

* چه از وبسایت فرم درخواست روادید را تهیه کرده باشید و چه از وزارتخانه، باید آن را به صورت ورق (پرینت) و تکمیل شده به سفارتخانه تحویل دهید، مدارکی که به صورت الکترونیکی به وزارتخانه ارسال می شوند مورد بررسی قرار نمی گیرند. سفارتخانه خواهشمند است که از ضمیمه کردن مدارک بپرهیزید و در همان زمان تعیین شده همه ی مدارکتان را ارائه دهید.

 

* ایمیل هایی که در آن ها مدارک ضمیمه شده اند بدون بررسی پاک خواهند شد.

 

۱- فرم رایگان درخواست روادید

 

۲- دو قطعه عکس پرسنلی ۳ در ۴

 

۳- گذرنامه با دو برگ سفید و ۳ ماه اعتبار از زمان ترک حوزه ی شینگن.

 

۴- دعوتنامه ی تکمیل شده: در صورتی که مسافر توسط یک شهروند سوئدی دعوت شود باید فرم دعوتنامه ی او به همراه یکی از این مدارک ارائه گردد:

 

-  گذرنامه یا شناسنامه معتبر شهروند سوئدی

 

- اجازه اقامت با اعتبار حداقل یکماه از تاریخ خاتمه روادید درخواستی (برای شهروندان خارجی مقیم سوئد)

 

۵- اصل و کپی شناسنامه ی متقاضی به همراه ترجمه ی آن به زبان انگلیسی یا سوئدی

 

۶- اصل و کپی مدارک شغلی متقاضی به همراه ترجمه به زبان سوئدیی یا انگلیسی

 

* توجه داشته باشید که دو مورد بالا نیاز به تایید وزارت دادگستری یا وزارت امور خارجه ندارند.

 

۷- ضمانت مالی: وجود یکی از موارد زیر ضروری است:

 

* پرینت گردش سه ماهه آخر حساب جاری با مهر و امضای بانک

 

* کارت اعتباری بین المللی شخصی به همراه پرینت آن حساب، کارت هایی مثل (Visa, Mastercard، American Express)

 

* ضمانت نامه بانکی از طرف فرد دعوت کننده از یکی بانک ها یا شرکت های بیمه ای سوئدی

 

۸- اگر متقاضی سند ملکی نیز داشته باشد و آن را ارائه دهد، می تواند در روند ویزا تاثیر گذار باشد.

 

۹- اصل و کپی بیمه مسافرتی بین المللی با پوشش حداقل ۳۰.۰۰۰ یورو که کل دوره اقامت متقاضی را در حوزه شینگن پوشش دهد.

 

۱۰- اصل و کپی بلیت مسافرتی یا ارائه ی رزرو آن.

 

۱۱- اصل و تصویر رزرو هتل (در صورت وجود).

 

۱۲- کپی صفحه اول روادید گذشته (اگر شامل متقاضی شود).

 

مدارک مربوط به شاغلین:

 

۱- مدیران و اعضای هیئت مدیره: 

 

آخرین روزنامه رسمی (که از تاریخ آن بیش از سه سال نگذشته باشد) حاوی اطلاعات تاسیس و ثبت شرکت مربوطه و نام متقاضی. چنانچه بیش از سه سال از تاریخ روزنامه رسمی گذشته باشد، متقاضی می بایست یک روزنامه رسمی جدید (با تاریخ زیر سه سال) نیز مبنی بر تغییرات احتمالیِ انجام پذیرفته در خصوص تاسیس شرکت یا یک گواهی از اداره ثبت مبنی بر ادامه فعالیت شرکت علی‌رغم عدم ثبت تغییرات، ارائه نماید.

 

۲- شاغلین به کارهای آزاد:

 

پروانه ی کسب یا کارت بازرگانی معتبر.

 

۳- کارمندان دولتی و شاغلین وابسته به سازمان های دولتی:

 

لیست پرداختی شش ماهه آخر بیمه شغلی یا کارت پرسنلی صادره توسط سازمان دولتی یا نیمه دولتی مربوطه، یا معرفی نامه ای از سوی شرکت مربوطه مبنی بر تایید رابطه کاری متقاضی با آن شرکت ضمن مشخص نمودن سمت شغلی وی.

 

درخواست وقت

 

متقاضیان می توانند برای اخذ وقت از سفارتخانه به صورت حضوری مراجعه نموده و یا به وبسایت این مجموعه مراجعه کنند.

 

* توجه داشته باشید که مسئولین می توانند در صورت نیاز به بررسی بیشتر از متقاضی مدارک دیگری نیز درخواست نمایند.

 

هزینه:

 

* هزینه ی روادید به صورت نقدی و با وجه یورو (در ایران با یورو یا معادل یورو) دریافت می شود. 

 

بزرگسالان: ۶۰ یورو (معادل ۷۵۰,۶۱۰ تومان)

 

اشخاص ۶ تا ۱۲ سال: ۳۵ یورو (معادل ۴۳۷,۸۶۰ تومان)

 

کودکان زیر ۶ سال: رایگان

 

 *هزینه ی روادید برای همسر، فرزندان، والدین، پدربزگ و مادر بزرگ و نوادگان شهروندان اتحادیه اروپا یا همسرانشان رایگان می باشد

مونا رحیمی بازدید : 58 سه شنبه 13 آذر 1397 زمان : 11:55 نظرات (0)

چون اين سوال رو خيلي‌ها از من پرسيدن، تصميم دارم يه جواب اينجا بنويسم که در آينده هم دوستان رو ارجاع بدم به اين جواب:

سه سال پيش (ژانويه 2015 يکي از دوستانم به من اطلاع داد که يک شرکت تو فنلاند دنبال برنامه‌نويس هست و چند موقعيت شغلي باز داره. با اينکه من قصدي براي مهاجرت نداشتم و روندش رو هم نميدونستم، براي اون شرکت رزومه‌ام رو فرستادم. 1_2 روز بعد با من تماس گرفتن و گفتن که يک تست فني برام مي‌فرستن و بايد اون رو انجام بدم. تست فني رو که فرستادن، من به سرعت انجام دادم و جواب رو براشون طي چند ساعت فرستادم (يه اپ تحت وب نقاشي ميخواستن که بسازم). فرداش تماس گرفتن و گفتن که تست رو قبول شدم و نوبت مصاحبه اسکايپيه. يکي از برنامه‌نويس‌هاي ارشدشون باهام قرار گذاشت و اسکايپي 1-2 ساعتي حرف زديم و ازم در مورد خودم و برنامه‌نويسي و... پرسيد. بعد از چند روز تماس گرفتن گفتن که مصاحبه فني رو قبول شدم و نوبت به مصاحبه با CTO شرکته که اون هم بيشتر در مورد موقعيت شغلي و حقوق و اين چيزها بود. روز بعدش برام يه قرارداد فرستادن و من امضا کردم.

 

وقتي قرارداد رو فرستادن، من از سفارت فنلاند در تهران وقت گرفتم (که براي دو هفته بعدش وقت دادن).

وقتي رفتم سفارت اين مدارک رو بردم:

 

1:قرارداد کاري

2:مدارک تحصيلي

3:کنامه‌اي از طرف شرکت استخدام کننده که به اداره کارشون تعهد داده بود که استخدام من براشون مهمه

فرم ويزا و...

من چون از اقامت چيزي نمي‌دونستم، همه اطلاعاتم رو از سايت سازمان مهاجرت فنلاند برداشتم. فرمي که پر کردم براي اقامت کاري تخصصي بود (Specialist Expert Resident Permit). بعد از تحويل مدارک به سفارت، دو هفته بعد کارت‌هاي اقامت من و همسرم رسيد و ما بليط خريديم و اومديم فنلاند. 

 

کارت اقامت ما اون اول يک سال اعتبار داشت و بعد از يک سال، تمديدش کرديم و5 ساله شد. بعد از اون 5 سال ميشه يا باز تمديدش کرد و دائمي گرفت و يا براي دريافت سيتيزنشيپ اقدام کرد. چون نوع اقامت من دائم و تخصصيه، ميتونم بعد از 4سال ورود به فنلاند (يعني مارچ 2019) براي شهروندي اقدام کنم (اگر اقامت کاري عادي بود بايد 5 سال صبر مي‌کردم نه 4 سال). 

 

اگر بخوام خلاصه کنم مراحل مهاجرت رو:

 

1:پيدا کردن شرکتي که موقعيت شغلي باز داشته باشه (از اينترنت ميشه پيدا کرد) تو کشور مورد نظر

2:کارسال رزومه به اون شرکت

3:انجام مراحل مصاحبه و تست فني

4:اقدام از طريق سفارت براي دريافت اقامت کاري

پايان

معمولا شرکت‌هايي که از کشورهايي مثل ايران و در کل کشورهاي خارجي استخدام مي‌کنن، تمام هزينه‌هاي انتقال به اون کشور رو هم پرداخت مي‌کنن.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 98
  • بازدید ماه : 253
  • بازدید سال : 1,184
  • بازدید کلی : 5,670